April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۴۱۳
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
0

تحلیل بیت کوین

بیت کوین یکی از محبوب‌ترین دارایی‌های موجود در بازارهای مالی است که بسیاری از افراد علاقه دارند بخشی از سبد سرمایه خود را به آن اختصاص دهند؛ اما اصلی‌ترین چالش آن‌ها پیش‌بینی قیمت این رمزارز در آینده است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم روش‌های مختلف تحلیل بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید بهترین موقعیت ورود و سرمایه‌گذاری در Bitcoin را شناسایی کرده و ضرر نکنید. اگر علاقه دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی ارز دیجیتال بیت کوین

قبل از بررسی روش‌های تحلیل بیت کوین، قصد داریم اطلاعاتی را در مورد این رمز ‌ارز با شما به اشتراک بگذاریم. Btc را می‌توان اولین دارایی دیجیتال تولید شده با استفاده از فناوری بلاک‌چین دانست که در سال 2009 توسط شخص یا گروهی به نام ساتوشی ناکاتومو به فعالان بازارهای مالی معرفی شد. اصلی‌ترین ویژگی این رمزارز، غیرمتمرکز بودن آن است؛ یعنی برخلاف سایر پول‌ها مثل دلار، یورو و ... توسط هیچ بانک و نهاد دولتی کنترل نمی‌شود. همین مزیت، نظر بسیاری از سرمایه‌گذارانی که علاقه نداشتند مراودات مالی آن‌ها رصد شود را به خود جلب کرد. سایر ویژگی‌های این دارایی عبارت هستند از:

  • امنیت بالای این توکن

  • غیرمتمرکز بودن

  • سادگی انجام معاملات

  • عدم پرداخت مالیات

  • برگشت‌ناپذیر بودن

انواع روش‌ تحلیل بیت کوین

یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای علاوه بر آشنایی با روش‌های سرمایه‌گذاری و خریدوفروش یک دارایی باید توانایی پیش‌بینی قیمت بیت کوین را نیز داشته باشد. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان تغییرات احتمالی روند را پیش‌بینی کرد. هدف اصلی افراد از انجام چنین کاری، شناسایی نقاط ورود مناسب است. اگر توانایی انجام این کار را نداشته باشید مجبور به انجام معاملات بر اساس شنیده‌های خود از دیگران هستید که احتمال ضرر و زیان شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. به‌طورکلی چهار روش مهم برای btc analysis وجود دارد که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم:

  • روش بنیادی

  • تکنیکال

  • روان‌شناسی بازار

  • تحلیل آنچین

تحلیل بنیادی

اولین روشی که با استفاده از آن می‌توان قیمت بیت کوین را پیش‌بینی کرد، تحلیل بنیادی است. در این روش، معامله‌گران با استفاده از اطلاعات و آمار موجود در بازار، اقدام به تحلیل بیت کوین کرده و ارزش ذاتی آن را بررسی می‌کنند. اصلی‌ترین نکته‌ای که در هنگام انجام این تحلیل باید به آن توجه داشته باشید، بررسی هم‌زمان پارامترهای مثبت و منفی جهت ارائه یک پیش‌بینی درست است. به دو نکته مهم توجه داشته باشید:

  1. اطلاعات را از منابع معتبر جمع‌آوری کنید.

  2. سوگیری تأیید را کنار بگذارید؛ یعنی اطلاعات را به شکلی تفسیر نکنید که پیش‌بینی شما را تأیید کند.

قبل از خرید بیت کوین باید انواع متغیرهای تأثیرگذار در بازار رمزارزها را بررسی کنید تا ارز حقیقی آن را به دست آورید. برخی از این اطلاعات مهم عبارت‌اند از:

  • هدف از ایجاد این دارایی چیست؟

  • تیم توسعه‌دهنده چه کسانی هستند؟

  • اخبار و اطلاعات منتشر شده در منابع مختلف را دنبال کنید.

  • نقشه راه

  • رقبای احتمالی

تحلیل تکنیکال

یکی از روش‌های محبوب برای تحلیل بیت کوین و بسیاری از دارایی‌ها، تحلیل تکنیکال است. در این روش، سرمایه‌گذار با استفاده از نمودار و الگوهای تشکیل شده در آن تلاش می‌کند btc analysis را انجام دهد و مناسب‌ترین قیمت را برای ورود شناسایی کند.

بیت کوین

برای پیش‌بینی صحیح قیمت، شما باید گذشته یک دارایی را بررسی کرده و الگوهای تکرار شونده در آن را شناسایی کنید. سپس تلاش می‌کنید در زمان حال، این الگوها را پیدا کرده و بر اساس آن بهترین نقطه برای خرید بیت کوین را انتخاب کنید. توجه داشته باشید هرچه میزان تجربه و دانش شما بیشتر باشد، کیفیت تحلیل‌های شما افزایش پیدا می‌کند. پس اگر قصد دارید به فردی حرفه‌ای تبدیل شوید، در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید و نمودارهای زیادی را مورد بررسی قرار دهید.

اصول اولیه این روش عبارت است از:

  1. تاریخ تکرار می‌شود؛

  2. همه اطلاعات موردنیاز در قیمت لحاظ شده

  3. قیمت بر اساس روندها حرکت می‌کند.

روان‌شناسی بازار

یکی دیگر از روش‌های بیش‌بینی بازار برای خرید btc روان‌شناسی است. در این حالت، شما باید رفتار سرمایه‌گذاران را بادقت بررسی کنید و بر اساس آن، روند دارایی در آینده را مشخص کنید. توجه داشته باشید هرچه میزان دارایی افراد بیشتر باشد، تصمیمات آن‌ها تأثیر عمیق‌تری بر بازار می‌گذارد. به همین دلیل است که بررسی رفتار نهنگ‌ها در بازار ارزهای دیجیتال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

تحلیل آنچین

آخرین روشی که در این مقاله برای تحلیل بیت کوین به شما معرفی می‌کنیم، تحلیل آنچین است. در این روش، تحلیلگر تلاش می‌کند با استفاده از اطلاعات درون شبکه، حرکات قیمت در آینده را پیش‌بینی کند. به‌جرئت می‌توان گفت یکی از بهترین روش‌ها برای پیش‌بینی آینده و خرید btc با قیمت مناسب که بسیاری از بزرگان بازار از آن استفاده می‌کنند، On chain Analysis است. اطلاعات مهمی که باید به آن توجه کنید عبارت‌اند از:

  • داده‌های مربوط به تراکنش‌های انجام‌شده مثل میزان مبالغ جابه‌جاشده، موجودی آدرس‌های خاص، تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد که در بازار مشارکت داشته‌اند و ...

  • داده‌های مربوط به بلوک‌ها (پاداش‌های پرداخت شده، کارمزد ماینرها)

  • کد قراردادهای هوشمند

کدام روش تحلیل بیت کوین بهتر است؟

قبل از انتخاب بهترین روش تحلیل، اجازه دهید به شما اعلام کنیم که هیچ قطعیتی در بازارهای مالی وجود ندارد. شما می‌توانید با استفاده از دانش و اطلاعات محدودی که در اختیار دارید، آینده دارایی‌ها را پیش‌بینی کنید. هرچه میزان تجربه و دانش شما بیشتر باشد، پیش‌بینی شما دقیق‌تر خواهد بود.

ازآنجایی‌که هرکدام از روش‌های گفته‌شده نقص‌هایی دارند، به شما توصیه می‌کنیم حداقل از دو روش برای تحلیل بیت کوین استفاده کنید؛ یعنی اطلاعات مربوط به نمودار (تکنیکال) را بررسی کرده و برای اطمینان، داده‌های موجود در شبکه (آنچین) را نیز رصد کنید. اگر هر دو یکدیگر را تأیید کردند، احتمال موفقیت شما به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند.

جمع‌بندی

Bitcoin یکی از محبوب‌ترین دارایی‌های موجود در جهان است و افراد بسیار زیادی بخشی از سبد سرمایه خود را به آن اختصاص می‌دهند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم در مورد روش‌های مختلف تحلیل بیت کوین، اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم تا ریسک سرمایه‌گذاری را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: