کد خبر: ۳۹۶۴۴۲
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
مدیر مجتمع معدنی سرب و روی مهدی‌آباد و مجری طرح جامع سرب و روی کشور گفت: سرب و روی، صنعتی کم مصرف و پربازده در زمینه زیر ساخت‌ها و فرصتی برای توسعه و سرمایه گذاری در این صنعت است.

سرب و روی، صنعتی کم مصرف و پربازده در زمینه زیر ساخت‌هاست / ۷۰ درصد ذخایر قابل برداشت روی کشور در معدن مهدی آباد

مجری طرح جامع سرب و روی کشور در پنجمین همایش فلزات غیر آهنی:


به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، حمیدرضا حمایت در میزگرد تخصصی بررسی وضعیت سرب و روی -که در حاشیه پنجمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیر آهنی و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» برگزار شد-، وضعیت منابع، استخراج مواد معدنی و تولید شمش سرب و روی در ایران و جهان را تشریح کرد.

وی افزود: توجه به تأمین خوراک کارخانجات سرب و روی و ایجاد استراتژی بلند مدت در زمینه اکتشافات، از ضروری‌ترین موارد صنعت سرب و روی کشور است.

به گفته حمایت، سهم ایران از تولید جهانی شمش سرب و روی حدود ۱.۵ درصد برآورد شده، در حالی که ۵ درصد از ذخایر سرب و روی دنیا در کشورمان ایران قرار دارد.


صنایع، برای استفاده از کنسانتره سولفیدی مهدی آباد آماده باشند

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی مهدی‌آباد با اشاره به وجود بیش از ۷۰ درصد ذخایر قابل برداشت کشور در معدن مهدی آباد و بهره برداری زود هنگام از کارخانه فاز یک سولفیدی این معدن گفت: صاحبان صنعت با بهره گیری از تکنولوژی‌های به روز دنیا، شرایط لازم برای استفاده از کنسانتره سولفیدی مهدی آباد را فراهم سازند.

وی ادامه داد: در خصوص ظرفیت خالی کارخانه‌های سرب و روی کشور در بخش‌های تولید شمش و کنسانتره، مواردی همچون کمبود مواد اولیه، کاهش عیار خوراک ورودی به کارخانجات، حجم پایین عملیات استخراجی کشور به نسبت میزان ذخایر و عدم توسعه و تکمیل چرخه بازیافت به عنوان دلایل اصلی شناخته شده این پدیده است.

حمایت خاطرنشان کرد: تأمین خوراک کارخانجات سرب و روی کشور، اصلی‌ترین چالش این صنعت و از مهم‌ترین راهکار‌های عبور از آن، توجه ویژه به اکتشافات سرب و روی، افزایش میزان استخراج و واردات، جلوگیری از صادرات کنسانتره و توسعه صنعت بازیافت است.


میزان انرژی مصرفی صنعت سرب و روی در چشم انداز ۲۰ ساله

مجری طرح جامع سرب و روی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های آب، برق و گاز در صنعت سرب و روی، اذعان کرد: اکنون کل برق مصرفی کشور، سالانه حدود ۳۰۵ هزار میلیون کیلووات ساعت و سهم صنایع از کل، ۳۵ درصد آن و مصرف برق صنایع سرب و روی کشور، ۱۰۰۰ میلیون کیلووات ساعت و حدود یک درصد از سهم برق مصرفی در صنایع کشور است.

وی افزود: کل نیاز برق مصرفی در صنایع سرب و روی در افق چشم انداز، سالانه ۳۰۰۰ میلیون کیلووات ساعت برآورد شده است. همچنین، میزان منابع آب و گاز مورد نیاز به منظور رسیدن به اهداف ۲۰ ساله صنعت سرب و روی شامل ۷,۲ میلیون متر مکعب آب و ۹۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی خواهد بود.

بررسی فنی و اقتصادی تولید صنایع پایین دستی روی؛ در دست اقدام

حمایت در این میزگرد، گزارشی از وضعیت مطالعات بازار ۴ حوزه از صنایع پایین دستی روی شامل ورق‌های الکتروگالوانایز، باتری‌های زینک ایر، لیتوپون و نانواکسید روی را ارائه کرد و گفت: بررسی فنی و اقتصادی تولید این محصولات به زودی انجام و نتایج آن در اختیار صاحبان صنعت و تکنولوژی قرار خواهد گرفت.

بنا به این گزارش، پنجمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیر آهنی و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار در هتل المپیک تهران برگزار شد.

منبع: روابط عمومی مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: