April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
صادقی از وابستگی تشکل‌ها به کانون‌های ثروت و قدرت انتقاد کرد
کد خبر: ۳۹۶۵۵۳
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
قائم مقام دبیر کل خانه کارگر از بحران وابستگی تشکل‌ها به قدرت و ثروت خبرداد و گفت: وابستگی تشکل‌ها به ثروت و قدرت باعث معضلی به نام تشکل زرد می‌شود که خواسته‌های بر حق اعضایش را قربانی دست یابی به منافع می‌کند.

قربانی منافع کارگران در مسلخ تشکل‌های زرد

حسن صادقی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه تشکل قانونی وغیر قانونی نداریم گفت:همه تشکل‌ها قانونی هستند، یکی درچارچوب وزارت کشور، یکی درچارچوب وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی ودیگری درچارچوب وزارت صمت، بالاخره هرتکشلی مجوزی را ازیک وزارتخانه مربوط به نظام دارد.


وی با تاکید بر اینکه نکته مهم وقابل توجه، خروجی عملکرد تشکلهاست گفت: متاسفانه بیشتر تشکلات کارگری در ایران تشکلات زرد هستند، تشکلات زرد به بدنه‌ی خودشان رجوع نمی کنند، آن‌ها امربر، فرمانبر و مطیع هستند و برای ماندن خودشان، بدنه را قربانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

طبقه‌ کارگر و بازنشسته درگیر فقر مطلق


قائم مقام دبیرکل خانه کارگر با اعلام اینکه برخی تشکل‌ها اینطور فکر نمی‌کند گفت: برخی تشکل‌ها به بدنه خود رجوع میکنند و برای اینکه منافع بدنه که همان اعضا هستند، حفظ بشود، نگزیرهستند در هر مقطع از توان آن‌ها استفاده کنند و در هر زمان و مکان که احساس کنند، نیازمند کمک گرفتن ازبدنه هستند تمرکز برروی بدنه است.


وی با تاکید بر اینکه یک تشکل خود محور و حق عضویت معاش، هیچگونه نگرانی ندارد و براحتی و بدون لکنت، مطالبه گری خودش را انجام می‌دهد گفت: تشکل خودمحور نگران چیزی نیست که بخواهد دراین رابطه امربری کند یا حق و حقوق بدنه خودش را نادیده بگیرد.


صادقی با تاکید بر اینکه اگر تشکلی حق و حقوق بدنه خودش را نادیده انگارد، به سمت تشکل زرد سوق می‌یابد گفت: تشکل زرد عضو خود را رها می‌کند و منافع گردانندگان را درنظرمی گیرد. اما تشکل واقعی بدنه اش را بعنوان رکن تصمیم گیری هایش می‌داند. تشکل واقعی به صورت مرتب با بدنه خودش مشورت می‌کند و براساس خواسته‌های بدنه اش عمل می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: