May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۷۵۷
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: این معاونت، آماده شنیدن نظرات و بررسی پیشنهاد‌های شرکت‌های دانش بنیان معدنی است.

وزارت صمت، آماده شنیدن نظرات و بررسی پیشنهاد های دانش بنیان های معدنی

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، رضا محتشمی پور امروز در نشست دایان ۶ که در محل ایمیدرو برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: معدن و صنایع معدنی، بخشی از اقتصاد است که در آن سالانه ۱.۴ میلیارد تن در گستره بزرگی از کشور عملیات خاکی انجام می‌شود؛ هر چند که به دلیل پایین بودن میزان اکتشافات گذشته، هنوز با استاندارد دنیا فاصله زیادی داریم.

وی افزود: محدودیت‌های تحریمی صورت گرفته طی سال‌های گذشته، مجاب می‌کند تا از ظرفیت‌های داخلی و ملی بیشتر استفاده کنیم.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدام مناسب ایمیدرو برای ایجاد ایمینو و برگزاری این گردهمایی ها، تصریح کرد: حضور شرکت‌های دانش بنیان را در این گردهمایی‌ها ارج می‌نهیم.

وی ادامه داد: این گردهمایی ها، یک فرصت ملی برای شرکت‌های دانش بنیان است تا خود را بیشتر معرفی کنند و ظرفیت و توانایی آن‌ها در جامعه شناسانده شود.


فناوری؛ گلوگاه بخش معدن

محتشمی پور با بیان اینکه بخش معدن هیچ گاه نیازمند تامین مالی نبوده و معمولا گلوگاه بخش معدن، فناوری است، گفت: ظرفیت توسعه بخش فناوری در قانون وجود دارد و در تبصره‌های مختلف مربوط به حقوق دولتی در قانون معادن، ظرفیت‌های مناسبی برای تامین مالی پژوهش و فناوری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: باید تمرکز خود را روی رفع یا کاهش این گلوگاه قرار دهیم و نیاز است از این ظرفیت‌ها به طور متمرکز استفاده و برنامه ریزی شود.


اقدام برای کاهش انحرافات تبصره‌های حمایت از فناوری‌ها در قانون

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این وزارتخانه، آماده شنیدن نظرات فعالان معدنی و شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه بخش معدن هستیم، اذعان کرد: در صورت نیاز، می‌توانیم نسبت به اعمال پیشنهاد‌های پیش رو در لایه‌های سیاستگذاری یا تنظیم مقررات اقدام کنیم.

وی افزود: در برخی بخش ها، شاهد انحراف منابع اختصاص داده شده در تبصره‌های قانون به طرح‌هایی غیر از حوزه فناوری بوده ایم. در حالی که این تبصره‌ها اساسا برای توسعه فناوری در بخش معدن دیده شده البته اقداماتی برای جلوگیری از انحرافات بیشتر انجام شده است.

محتشمی پور تاکید کرد: اگر فعالان معدنی در شرکت‌های دانش بنیان، انحرافی در برنامه‌ها می‌بینند یا پیشنهاداتی برای جلوگیری از انحرافات مذکور دارند، معاونت معدنی وزارتخانه آماده بررسی آنهاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: