کد خبر: ۳۹۶۹۱۵
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۱
0
یک کارشناس حوزه سلامت دهان و دندان گفت:راه اندازی صندوق بیمه خدمات پایه دندان پزشکی سبب شده تا افراد محروم و کم برخوردار از خدمات پایه دندان پزشکی برخوردار شوند.

تامین بودجه صندوق خدمات دندان پزشکی از مالیات فروش مواد قندی خوراکی

قاسم صادقی کارشناس حوزه سلامت دهان و دندان گفت: پیشنهادی در خصوص تشکیل صندوق بیمه دندان پزشکی مانند صندوق بیماران صعب العلاج راهی برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات پایه دندان پزشکی در دهک‌های پایین کشور است.

به گفته وی هم اکنون سه دهک پایین جامعه نیازمند توجه بیشتر در خصوص خدمات پایه دندان پزشکی هستند. صندوق بیمه این مسیر را هموار خواهد کرد.

او بیان کرد: پیشنهاد شده است که از مالیات فروش مواد قندی در کالا‌های آشامیدنی و خوراکی، بودجه صندوق خدمات دندان پزشکی تامین شود تا این صندوق بار مالی بر روی بودجه عمومی کشور وارد نکند.

او ادامه داد: راه اندازی صندوق بیمه خدمات پایه دندان پزشکی سبب شده تا افراد محروم و کم برخوردار از خدمات پایه بسته دندان پزشکی برخوردار شوند. بسته بیمه پایه دندان پزشکی تدوین و به شورای عالی بیمه، ارائه شده است.

او گفت: بسته بیمه پایه باید در بودجه سنواتی دیده شود. بخشی از این بودجه در قالب طرح تحول و کاهش فرانشیز می‌تواند بسته بیمه پایه دندان پزشکی بوده و امیدوارم سازمان مربوطه توجه لازم به این موضوع را داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: