May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۳۸۴
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
یکی از مقامات چارچوب هماهنگی عراق گفت که دولت آمریکا از گروه‌های تروریستی مستقر در مرز‌های ایران و کردستان عراق حمایت می‌کند.

حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی در مرز‌های ایران با کردستان عراق

جبار عوده از رهبران گروه «چارچوب هماهنگی» امروز شنبه فاش کرد که آمریکا از شش گروه تروریستی مسلح مستقر در مرز‌های ایران با کردستان عراق حمایت می‌کند.

به گزارش المعلومه، عوده تاکید کرد: روند سیاست خارجی آمریکا مبتنی بر فتنه انگیزی و ایجاد درگیری‌های بین‌المللی است چرا که این کشور از سیاست همیشگی انگلیس مبنی بر اصل تفرقه انداختن و حکومت کردن تبعیت می‌کند.

او ادامه داد: آمریکا با استفاده از اهرم گروه‌های تروریستی مستقر در مرز‌ها سعی دارد که منطقه را به عرصه درگیری‌ها تبدیل کند.

عوده با بیان اینکه حمایت مالی آمریکا از گروه‌های تروریستی مرزی، به بازی گرفتن امنیت کردستان عراق است، گفت: این حمایت‌ها کردستان عراق را به سمت هدفی خطرناک سوق می‌دهد چراکه تمامی این گروه‌های تروریستی مسلح برگه‌هایی در دست سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا هستند.

همچنین، سرهنگ «کاروان خوشناو»، سخنگوی نیرو‌های گارد مرزی عراق بیست و یکم اردیبهشت ماه گذشته گفته بود: ارتش عراق شروع به ساخت ۳۶ برج دیده‌بانی جدید در مناطق مرزی اقلیم کردستان با ایران کرده است.

او تاکید کرد: احداث این برج‌های سیمانی در مناطق صفر مرزی استان سلیمانیه و ناحیه «گرمیان» چند روزی است که آغاز شده و کار با تجهیزات پیشرفته ادامه دارد. هدف از نصب این برج‌ها، مقابله با قاچاق و اقدامات غیرقانونی در مناطق مرزی است.

خوشناو همچنین عنوان کرد: در حال حاضر احداث ۱۸ برج دیده‌بانی که شامل منطقه «قورتو» در گرمیان تا مرز منطقه «پنجوین» می‌شود شروع شده است. تعداد ۱۸ برج دیده‌بانی دیگر نیز از استان سلیمانیه و حلبچه تا قلادزه و مناطق مرزی اداره راپرین و ایران را شامل می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: