کد خبر: ۳۹۷۵۵۹
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
وزارت خارجه عراق از دیدار وزیر خارجه این کشور و همتای آمریکایی او در حاشیه نشستی در ریاض خبر دادند.

گفتگوی فواد حسین و بلینکن در مورد بدهی‌های عراق به ایران

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق با همتای آمریکایی خود، آنتونی بلینکن درباره بدهی‌های مالی دولت عراق به ایران به دلیل خرید گاز و برق گفتگو کرد.

السومریه نیوز به نقل از وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد: «فواد حسین در حاشیه نشست وزیران موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش با آنتونی بلینکن دیدار کرد که در ریاض برگزار می‌شود. در این دیدار پیرامون ابعاد مختلف روابط از جمله روابط دو جانبه بغداد و واشنگتن و راه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف بحث و گفتگو شد.»

این بیانیه می‌افزاید که دو طرف در مورد طیف وسیعی از مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و جهانی و همچنین تلاش‌های عراق برای تقویت اقتصاد و دستیابی به استقلال انرژی و همچنین تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

بدهی‌های مالی عراق به ایران از مهمترین موضوعات مطرح شده در این دیدار و نحوه برخورد با اقدامات آمریکا در قبال بانک‌های بین المللی از جمله بانک‌های عراقی بود که این اقدامات در چارچوب سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران است.

به نوبه خود، بلینکن بر تعهد کشورش برای حمایت از ثبات عراق و روند دموکراتیک در آن و حمایت از ثبات سیاسی، ارتباطات و اقدام مشترک بین دولت عراق و دولت اقلیم کردستان به نحوی که موقعیت و قدرت را افزایش دهد، تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: