April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۶۴۱
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
0
درراستای ارائه خدمات حمایتی، شرکت‌های دانش بنیان از سوی معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی حمایت‌های قضایی و حقوقی می‌شوند.

شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت‌های قضایی و حقوقی می‌شوند

در جهت ارائه برنامه‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان، شعبه تخصصی دادگاه و همچنین شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده تا این شرکت‌ها بتوانند مشکلات خود را در این حوزه رفع کنند.

شعبه تخصصی دادگاه شرکت‌های دانش‌بنیان که با حمایت معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است، این امکان را فراهم کرده تا شرکت‌های دانش بنیان جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود بتوانند به دادگاه تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان (شعبه ۱۴۰) به مراجعه کنند.

همچنین با ایجاد شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان، این شرکت‌ها جهت امور حقوقی و قضایی خود نیز می‌توانند به شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان (شعبه ۵۱۴) مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، لازم است شرکت‌ها در هنگام تنظیم شکواییه بعد از قید نام شرکت در ستون خواهان یا خوانده، دانش‌بنیان بودن شرکت را قید کنند.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری مسوولیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را عهده‌دار است و دراین راستا سعی دارد تا با ارائه برنامه‌های حمایتی مختلف درجهت توسعه زیست بوم فناوری و دستیابی محصولات و تولیدات این شرکت‌ها به بازار‌های جهانی وتجاری‌سازی این محصولات گام بردارد.

براساس آمار ارائه شده بیش از ۱۱۰ عنوان حمایت از سوی معاونت علمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شده تا این شرکت‌ها با افزایش توانمندی‌های فناوری و نوآوری در کشور و ارتقای «نظام ملی نوآوری» و تکمیل مؤلفه‌ها و حلقه‌های آن در جهت رفاه مردم و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور گام بردارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: