April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۶۸۱
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به روایات متعدد در مورد ارزش و جایگاه واسطه گری ازدواج بر ضرورت احیای این سنت حسنه تاکید کرد.

نهاد‌های مردمی فعال در ازدواج جوانان حمایت می‌شوند

حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی سازمان در اختتامیه اولین رویداد ملی صبا که با هدف رشد و هم‌افزایی مراکز فعال در امر انتخاب همسر توسط سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری معاونت جوانان وزرات ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: وصلت دو جوان در روایات دینی ما ارزش و عظمت بالایی دارد. واسطه گری ازدواج یک فرهنگ و سنت در تاریخ ایران از قدیم بوده و بعد به برکت اسلام در کشورمان تقویت شد، اما امروز یکی از اشکالات ما کم رنگ شدن این سنت است که باید احیا شود.

در این مراسم که وحید یامین‌پور معاون امور جوانانِ وزارت ورزش و جوانان، کاظم فروتن رئیس ستاد ملی جمعیت و فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، عزت زمانی با تاکید بر توسعه این شبکه و ایجاد هویت برای پایگاه‌های مردمی این حوزه گفت: همه ما موظفیم در این راه قدم برداریم و از مجموعه‌های مردمی و افرادی که در این حوزه دغدغه‌مند هستند حمایت کنیم.

وی افزود: توجه به نهاد دین و ایجاد یک سامانه مشترک که دسترسی‌ها را آسان‌تر کند نیاز این حوزه است که باید با همکاری یکدیگر انجام دهیم.

حجت‌الاسلام عزت زمانی با اشاره به وجود سلایق و روش‌های مختلف در این حوزه گفت: کار مردمی یعنی تنوع؛ بنابراین قصد نداریم به واسطه قانون، استعداد‌های مردمی را نادیده بگیریم، بلکه می‌خواهیم با رعایت اصول و بهره گیری از قانون همه سلایق و استعداد‌های مردمی را پوشش دهیم و به دنبال تقویت نهاد‌های مردمی فعال در انتخاب همسر هستیم.

حجت‌الاسلام عزت زمانی در پایان با تاکید بر ارزش و منزلت جایگاه واسطه گری ازدواج افزود: ما در آغاز یک راه مشترک هستیم و بدیهی است که با مشکلات و چالش‌هایی روبرو خواهیم شد، اما با فهم و درک مشترک می‌توانیم همه مشکلات را از پیش رو برداریم و این حوزه را توسعه دهیم.

در این مراسم محمدصادق ابوترابی، دبیر ستاد فرهنگی خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات از برنامه سازمان تبلیغات اسلامی در راستای حمایت از گروه‌های فعال در واسطه‌گری ازدواج خبر داد و گفت: رویداد ملی صبا با هدف بسترسازی رشد و هم‌افزایی مراکز فعال در امر انتخاب همسر طراحی و برگزار شد.

ابوترابی افزود: اولین رویداد ملی صبا با حضور ۵۰ مرکز دارای مجوز فعالیت در سراسر کشور به همت ستاد فرهنگی خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات و با همکاری وزارت ورزش و جوانان در روز پنج‌شنبه ۱۸ خرداد، در چهار محور آموزشی، آسیب شناسی، ارائه تجربیات مراکز برگزیده و هم‌اندیشی شرکت‌کنندگان اجرا شد و با ارائه مسائل و مطالبات فعالین همسان‌گزینی در حضور مسئولین خاتمه یافت.

گفتنی است مطابق تبصره ماده ۳۷ قانون خانواده و جوانی جمعیت، فعالیت مراکز همسان‌گزینی منوط به ارزیابی توسط سازمان تبلیغات اسلامی و اعطای مجوز توسط وزارت ورزش و جوانان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: