April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۶۸۹
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
در جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی و با حضور اعضای کمیته محوطه تاریخی جندی شاپور مورد بررسی قرار گرفت.

محوطه تاریخی جندی شاپور مورد بررسی قرار گرفت

در جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران گزارشی از بازدید هیأت اعزامی به استان سمنان، قلعه تاریخی مغان شاهرود موسوم به قلعه جهان سوز میرزا ارائه شد و براساس بررسی‌های صورت گرفته و گزارش ارائه شده توسط اعضاء اعزامی در خصوص وضعیت کالبدی و ضرورت و روش تملیک ابنیه مورد نظر بحث گردید و مقرر شد تا در جلسات آتی نسبت به ارائه یک طرح و نحوه تحقق آن به لحاظ اجرایی مشخص گردد. همچنین مذاکرات و توافقات صورت پذیرفته با مقامات محلی نیز در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه گزارش بازدید هیأت اعزامی به استان خوزستان، محوطه تاریخی کهن شهر دانشگاهی جندی شاپور دزفول جهت بررسی محوطه‌های تاریخی و امکان‌سنجی احیاء مواریث ملموس و ناملموس مناطق مذکور بررسی شد.

گزارش برگزاری جلسه با مقامات محلی شهر دزفول و استان خوزستان و همچنین نحوه همراهی رئیس دانشگاه صنعتی دزفول در خصوص شناسایی چالش‌های پیش رو از جمله نحوه تملیک، حفاظت و تعیین حرائم برای محوطه تاریخی جندی شاپور از جمله مذاکرات بود.

در این جلسه مقرر گردید دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اقدامات لازم را برای برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی جندی شاپور انجام دهد و مقدمات موضوع به‌نحو کامل پیش بینی گردد.

در ادامه درآمدی بر بحث فرهنگ و تمدن نوین اسلامی مبتنی بر مطالعات صورت پذیرفته قبلی ارائه گردید و در خصوص مفاهیم و تعاریف مربوطه، اعضا به طرح نظرات و مباحثه پرداختند.

با توجه به عمق و اهمیت موضوع و همچنین مطالعات منتشر شده قبلی در کمیته فرهنگ و تمدن، مقرر گردید ضمن استفاده از مطالعات مذکور، نسبت به اتخاذ یک نقطه اتکا در خصوص ارائه تعریف از موضوعات مورد بحث اقدام گردد و در جلسات آتی کارگروه ذیربط این مباحث را پیگیری و نتایج آن را به کمیته ارائه نماید.

همچنین در این جلسه طرح و بررسی چگونگی ورود به مفاهیم و مواریث فرهنگی و تمدنی و تولید محتوا در کتب آموزشی غیر درسی رده سنی نوجوانان و جوانان با هدف‌گذاری ویژه برای مخاطبان نوجوان و جوان به بحث‌های اجرایی در خصوص نحوه معرفی مواریث فرهنگی و تمدنی از طریق برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به‌ویژه در استان‌ها بررسی شد.

افزون بر آن مقرر گردید در سایر حوزه‌ها از جمله موضوعات رسانه‌ای و فضای مجازی نیز این مهم تسری لازم را داشته باشد و نحوه اجرای آن تدقیق شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: