کد خبر: ۳۹۷۷۰۷
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
0

پیش از این‌که پروسهٔ ثبت شرکت شما را خسته کند، چند دقیقه را به مطالعهٔ مطالب پیش‌ِروی اختصاص دهید. در اینجا با روند آسان ثبت شرکت اینترنتی از طریق الی ثبت آشنا خواهید شد. الی‌ثبت کمک می‌کند تا اولین قدم‌هایتان برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار رسمی، محکم و استوار باشد. برای ورود حرفه‌ای به دنیای تجارت، باید یک شرکت راه‌اندازی کنید. راه‌اندازی شرکت طی مراحل متعددی انجام می‌شود که اولین مرحلهٔ آن، ثبت در ادارهٔ مربوطه است. در این مقاله با رایج‌ترین شرکت‌ها و روال اداری ثبت آن‌ها آشنا می‌شوید. همچنین مفاهیم مرتبط دیگری ازجمله ثبت تغییرات شرکت، اخذ رتبهٔ شرکت و نحوهٔ به ثبت رساندن یک برند را توضیح داده‌ایم. همچنین به شما خواهیم گفت که چگونه خیلی سریع و با کمترین دردسر، این مراحل را پشت سر بگذارید.

منظور از ثبت شرکت چیست؟

با ثبت یک شرکت و ایجاد شخصیت حقوقی برای کسب‌و‌کارتان، به‌طور حرفه‌ای وارد دنیای تجارت خواهید شد. ثبت و راه‌اندازی شرکت، امکان عقد قراردادهای بزرگ با سازمان‌های بزرگ و بهره‌مندی از مزایای متعددی دیگری را فراهم می‌کند. این پروسه شامل چندین مرحله است که باید به‌صورت گام‌به‌گام انجام شود.

مراحل به ثبت رساندن شرکت

با کمک یک نقشهٔ راه و راهنمای ثبت شرکت، در مسیر درست قدم خواهید گذاشت. گاهی عدم داشتن اطلاعات کافی، منجر به هدررفتن وقت و هزینه می‌شود. اقدامات لازم برای ثبت قانونی و رسمی شامل مراحل زیر است:

  1. بررسی حوزهٔ فعالیت و انتخاب نوع شرکت متناسب با آن.

  2. انتخاب نام شرکت: نام شرکت باید با قوانین و مقررات موجود در ایران منطبق باشد.

  3. انتخاب شرکا، اعضا و تعیین سِمت‌های آن‌ها.

  4. مراجعه به سامانهٔ اداره ثبت شرکت‌ها و وارد کردن اطلاعات شرکت در سایت اداره ثبت.

  5. تهیهٔ مدارک ثبتی از قبیل اساسنامه، شرکتنامه، نمونه امضا، و ... و آپلود کردن آن‌ها در سایت.

  6. پرداخت هزینه‌های مربوطه.

  7. دریافت آگهی ثبت و تأسیس از ادارهٔ مربوطه.

هرکدام از مراحل فوق‌الذکر روند خاص خود را دارند. اگر فکر می‌کنید توانایی یا زمان کافی برای انجام این مراحل را ندارید، هیچ جای نگرانی نیست. همراه با مجموعهٔ الی ثبت، راه‌اندازی شرکت، ثبت برند، اخذ رتبه و امور دیگری ازجمله ثبت تغییرات شرکت، با کمترین دغدغه و در سریع‌ترین زمان ممکن قابل انجام است. همکاری با elisabt، مزایای متعددی را برایتان به دنبال خواهد داشت که در ادامه آن‌ها را بیان کرد‌ه‌ایم. اما پیش از آن بد نیست با انواع شرکت‌ها و نحوهٔ ثبت آن‌ها آشنا شوید.

انواع شرکت‌ها و نحوهٔ ثبت آن‌ها

تأسیس شرکت و ثبت آن کاری است که افراد حرفه‌ای و تاجران برای اعتبار بخشیدن به سازوکار فعالیت‌های تجاری و اقتصادی آن انجام می‌دهند. روال ثبت شرکت و هزینهٔ ثبت آن، براساس نوع شرکت متفاوت است. از طرفی دیگر حوزهٔ فعالیت شما تعیین‌کنندهٔ نوع شرکتی است که باید راه‌اندازی کنید. اگر قصد دارید فعالیت‌های تجاری خود را در قالب یک شرکت رسمی پیش ببرید، بهتر است با انواع شرکت‌ها و روال ثبت هرکدام آشنا شوید.

انواع شرکت‌ها در دو دسته‌بندی کلی به شرکت‌های تجاری و مدنی تقسیم می‌شوند. شرکت‌های تجاری با هدف کسب سود و منفعت اقتصادی فعالیت می‌کنند که خود به 7 نوع دیگر تقسیم می‌شوند. نحوهٔ به ثبت رساندن و هزینهٔ ثبت هرکدام متفاوت است. شما باید نوع کسب‌وکارتان را مشخص کرده و سپس بررسی کنید که فعالیت شما در کدام یک از دسته‌بندی‌های شرکت‌ها قرار می‌گیرد. برای این کار هم باید شناخت کافی از انواع شرکت‌ها داشته باشید.

ثبت شرکت اینترنتی الی ثبت

شرکت‌های با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود، بین دو یا چند نفر و با هدف انجام امور تجارتی تشکیل می‌شود. در این نوع شرکت مسئولیت هر یک از شرکا در برابر قروض و تعهدات شرکت محدود به میزان سرمایهٔ آن‌ها در شرکت است. شرکت‌های با مسئولیت محدود، رایج‌ترین نوع شرکت‌ها در ایران به‌شمار می‌روند. هزینهٔ ثبت شرکت با مسئولیت محدود، بسیار پایین است و نحوهٔ ثبت آن هم دشواری چندانی ندارد. البته اگر بدون اطلاع از روال ثبت این شرکت‌ها اقدام کنید، ممکن است دچار سردرگمی و چالش شوید. بنابراین پیشنهاد ما این است که در هر مرحله از ثبت، از مشاوران و کارشناسان این حوزه مشاوره بگیرید.

شرکت‌های سهامی

اگر قصد راه‌اندازی و ثبت یک شرکت سهامی عام یا خاص را دارید، خودتان و چند نفر دیگر، برای شروع اولیه نیاز خواهد بود. شرکت‌های سهامی عام حداقل از 5 نفر ، 3 نفر سهامدار اصلی، یک نفر به‌عنوان بازرس و یک نفر نیز به‌عنوان عضو علی‌البدل تشکیل می‌شوند. اما قانون تجارت، برای شرکت سهامی خاص 3 نفر را برای حداقل اعضای تشکیل این شرکت تعیین کرده‌است. ثبت این‌گونه شرکت‌ها با جزئیات بیشتری همراه است. اگر فکر می‌کنید به اندازهٔ کافی در این زمینه اطلاعات ندارید، ارتباط با مشاوران مربوطه، سرعت و دقت انجام امور را افزایش خواهد داد.

ثبت مؤسسات غیرانتفاعی

شرکت‌ها همیشه برای انجام امور تجارتی راه‌اندازی نمی‌شوند و گاهی ممکن است ثبت شرکت با هدف غیرانتفاعی یا امور غیرتجاری باشد. ثبت مؤسسهٔ غیرانتفاعی با هدف ارائه خدمات یکی از انواع شرکت‌هایی است که در کشور ما و سایر کشورهای جهان به ثبت می‌رسد. ثبت موسسات غیرانتفاعی از بابت عدم نیاز به واریز مبلغ سرمایه شرکت، دغدغهٔ کمتری دارد؛ اما برای ثبت این نوع شرکت‌ها، به گواهی عدم سو‌ء‌پیشینه نیاز خواهد بود که ممکن است اندکی برنامه‌های ثبت را طولانی‌تر کند.

مدارک لازم برای ثبت رساندن شرکت

اگرچه مدارک لازم برای ثبت یک شرکت بر حسب نوع آن متفاوت است. اما همهٔ شرکت‌ها به یک‌سری اسناد و مدارک مشترک نیاز دارند که شامل موارد زیر است:

  • ارائه اسناد اصلی شامل اظهارنامه و اساسنامهٔ شرکت و صورت‌جلسهٔ هیئت مدیره؛

  • ارائه کپی از مدارک شناسایی اعضا؛

  • مدارکی که نداشتن مشکل قانونی اعضا را ثابت می‌کند؛

  • مدارک اختصاصی مربوط به نوع شرکت.

ثبت شرکت الی ثبت

بهترین زمان برای به ثبت رساندن یک شرکت

سوالی که معمولاً پرسیده می‌شود، زمان مناسب برای به ثبت رساندن شرکت است. این سوال یک پاسخ ساده دارد؛ اگر فعالیت اقتصادی شما به مرحلهٔ سودآوری رسیده است، بهتر است برای فعالیت‌های تجاری یک شرکت ثبت کنید. با تأسیس شرکت و ثبت آن، اموری تجاری شما ازجمله عقد قرارداد، صدور فاکتور رسمی و جلب اعتماد مشتریان بدون دردسر خواهد بود.

مزایای ثبت و راه‌اندازی شرکت

مهم‌‌ترین مزیت ثبت و راه‌اندازی شرکت، اعتبار بخشیدن و رسمی کردن فعالیت‌های تجاری است که منجر به افزایش مشتری و سودآوری بیشتر می‌شود. همچنین یک شرکت ثبت‌شده، دارای شخصیت حقوقی است و دسترسی آسان‌تری به امکانات و منابع مالی از قبیل تسهیلات بانکی خواهد داشت. به‌طورکلی می‌توان مزایای تأسیس قانونی یک شرکت و به ثبت رساندن آن را به‌صورت زیر خلاصه کرد:

  • اعتبار یافتن فعالیت‌های تجاری؛

  • امکان برخورداری از وام‌های بانکی و اخذ تسهیلات دیگر؛

  • داشتن مجوز برای شرکت در مزایده‌ها و مناقصه‌های دولتی و غیردولتی و زمینه برای پیشرفت بیشتر؛

  • حمایت قانون از همهٔ اعضای سهامدار و مکلف نمودن سهامداران به انجام وظایف و مسئولیت‌هایی خود.

تاسیس شرکت الی ثبت

مشاوره برای ثبت و تأسیس قانونی شرکت

اکنون که با اهمیت تأسیس قانونی شرکت و مزایای ثبت آن آشنا هستید، احتمالاً بخواهید برای خود یک شرکت داشته باشید. این خوب است؛ اما همهٔ افراد وقت و اطلاعات کافی در این زمینه ندارند. نداشتن اطلاعات ممکن است پروسهٔ ثبت را با شکست روبه‌رو کند و هزینه‌های اضافی برای افراد به‌وجود بیاورد. در سال‌های گذشته، به ثبت رساندن یک شرکت به‌آسانی امروز نبود. درواقع عدم وجود افراد مشاور و کارشناسان حوزهٔ ثبت، باعث طولانی شدن مراحل قانونی و اداری تأسیس شرکت می‌شد. خوشبختانه با روی کار آمدن شرکت‌های مشاوره درزمینهٔ ثبت شرکت، انجام مراحل اداری و قانونی این کار با صرف کمترین هزینه امکان‌پذیر ساخته‌است.

ثبت اینترنتی شرکت

شرکت الی‌ثبت یکی از مؤسسات مشاوره درزمینهٔ تأسیس شرکت، ثبت برند، اخذ رتبه بندی شرکت و سایر امور مربوط به شرکت‌هاست. این شرکت خدمات خود را از طریق وب‌سایت رسمی نیز ارائه می‌دهد و امکان ثبت آسان شرکت را از طریق اینترنت فراهم کرده‌است. شما می‌توانید درمورد هرکدام از مراحل ثبت قانونی شرکت، از مشاوران این مجموعه مشاوره دریافت کنید. در صورتی هم که وقت و حوصلهٔ کافی برای طی کردن مراحل را ندارید، کافیست مدارک خود را به آن‌ها بسپارید تا در کمترین زمان و با بهترین کیفیت، روال قانونی ثبت و راه‌اندازی شرکت شما را به‌صورت اینترنتی انجام دهند.

مزایای ثبت و تأسیس شرکت از طریق الی‌ثبت

در صورتی که کارهای مربوط به ثبت و تأسیس قانونی شرکت را به مجموعه الی‌ثبت بسپارید، باز هم باید سلسله مراتب قانونی و روال عادی ثبت و تأسیس شرکت را طی کنید. منتها به‌دلیل تجربهٔ کاری پرسنل این مجموعه، دیگر نیازی به صرف وقت و انرژی از طرف شما نخواهد بود. روال عادی پرونده به‌صورت اصولی طی می‌شود و متقاضی را متحمل هزینه‌های اضافی نمی‌کند. مزایای مجموعهٔ مذکور به تسهیل و تسریع امور مربوط به ثبت و تأسیس شرکت ختم نمی‌شود. این مجموعه خدمات دیگری از قبیل ثبت برند، ثبت تغییرات و اخذ رتبه برای شرکت را نیز به متقاضیان خود ارائه می‌دهد. هرکدام از این امور به نحوی منجر به پیشرفت کسب‌وکار شما خواهد شد.

ثبت انواع شرکت در الی ثبت

ثبت برند

برندسازی یکی از موضوعات جدانشدنی هر فعالیت تجاری حرفه‌ای محسوب می‌شود. روش‌های متعددی برای این کار وجود دارد. ازجمله می‌توان به تبلیغات، ارائه محصولات و خدمات باکیفیت و همچنین قیمت مناسب اشاره کرد. ثبت برند در این قضیه اهمیت زیادی دارد. در صورتی که برند خودتان را ثبت نکنید، تمام زحماتی که بابت معرفی و محبوب شدن آن کشیده‌اید هدر می‌رود. ثبت برند مزایای زیادی برای کسب‌وکارهای بزرگ و حتی کوچک دارد. شرکت‌های بزرگ بدون داشتن یک برند رسمی، ممکن است در آینده با مشکلاتی روبه‌رو شوند. همچنین نداشتن برند، امکان حضور در برخی فعالیت‌های تجاری ازجمله شرکت در مناقصه‌های دولتی را از تاجر سلب می‌کند.

به ثبت رساندن برند، شرایط و روالی دارد که باید به‌صورت قانونی طی شوند. برخی از کارفرمایان به‌دلیل عدم آگاهی از شرایط و یا نداشتن وقت کافی، این کار را به تعویض می‌اندازند که در بیشتر موارد به ضرر آن‌ها تمام می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم، مجموعه مشاوره ثبت شرکت الی‌ثبت، علاوه‌بر خدمات مربوط به ثبت و تأسیس شرکت، به شما کمک می‌کند تا امور مربوط به ثبت نام تجاری یا برند را نیز با سرعت بیشتری به انجام برسانید.

ثبت تغییرات شرکت

شرایط شرکت همیشه مانند روزهای اول تأسیس نیست و گاهی صاحبان یک شرکت مجبور به اِعمال تغییراتی در آن خواهند بود. تمامی شرکت‌ها و موسسات در معرض این مسئله قرار دارند و گاهاً به ناچار مجبور به ثبت تغییرات شرکت می‌شوند. هرگونه تغییری در شرکت بر رویکرد و فعالیت کلی آن تأثیر می‌گذارند. این تغییرات ممکن است جزئی یا کلی باشند. تغییرات جزئی نیازی به گزارش ندارد. اما در صورت ایجاد تغییرات عمده، می‌بایست در ادارهٔ مربوطه به ثبت برسند. تغییرات کلی که در شرکت‌ها ایجاد می‌شود و باید ثبت شوند، شامل موارد زیر است:

  • تغییر در اساسنامهٔ شرکت؛

  • تغییر نام شرکت؛

  • اضافه شدن سهامداران جدید؛

  • خروج برخی از سهامداران؛

  • تغییر در مدت زمان شرکت یا به‌عبارتی تمدید مدت زمان آن.

توجه داشته باشید که تغییرات شرکت در هر موضوع، روال خاص خودش را دارد و باید طی مراحل قانونی و ارائه اسناد و مدارک لازم صورت گیرد. همچنین باید موضوعاتی که قصد تغییر آن را دارید، صورت‌جلسه شود و این صورت‌جلسه به ثبت برسد. نحوهٔ برگزاری جلسات و اموری که در آن انجام می‌شود، خود یک پروسهٔ نسبتاً طولانی است که توضیح دادن دربارهٔ آن از حوصلهٔ این مقاله خارج است. اما در صورت نیاز به راهنمایی در هر مرحله از ثبت تغییرات شرکت، می‌توانید از مشاوران این حوزه کمک بگیرید.

رتبه بندی شرکت

رتبه بندی شرکت برای اعتبار بخشیدن به یک سازمان، اهمیت بسیاری دارد و یکی از معیارهای پیشرفت آن محسوب می‌شود. اگرچه مراحل اخذ رتبه برای شرکت دشواری چندانی ندارد؛ اما به دلیل داشتن قوانین دقیق، به زمان و توجهٔ زیادی نیاز خواهد داشت. خدمات اخذ رتبه الی ثبت به شما کمک می‌کند تا بدون نگرانی و صرف زمان، مراحل رتبه‌بندی شرکت را طی کنید.

مزایا و مراحل رتبه بندی شرکت

اخذ رتبهٔ شرکت، مزایای زیادی را برای شرکت به دنبال دارد. ازجمله می‌توان به افزایش کیفیت فعالیت‌های شرکت و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن اشاره کرد. همچنین امکان حضور و برنده شدن در مناقصه‌های بزرگ دولتی را برای شرکت فراهم می‌کند. کسب رتبه با دریافت کمترین رتبه یعنی 5 شروع می‌شود. روال کار بدین صورت است که ابتدا متقاضی باید وارد سامانهٔ ساجات شده و پس از تکمیل فرم‌های مربوطه، درخواست خود را ارائه دهد. سپس هزینه را پرداخت کند. درنهایت درخواست متقاضی پس از بررسی‌های لازم تأیید شده و از طریق اعلامیه‌ای در روزنامه به اطلاع عموم می‌رسد.

ثبت تغییرات شرکت الی ثبت

جمع‌بندی

در این مقاله راجع‌به اهمیت ثبت شرکت در اعتبار بخشیدن به فعالیت‌های تجاری صحبت کردیم. برخی از انواع شرکت‌ها را به شما معرفی کرده و خاطرنشان کردیم که شرایط و مراحل ثبت هرکدام از آن‌ها متفاوت است. همچنین به این موضوع که انتخاب نوع شرکت باید متناسب با نوع فعالیت تجاری باشد اشاره کردیم. تمامی مراحل مربوط به ثبت شرکت و همچنین امور مرتبط به آن ازجمله ثبت برند، رتبه بندی و ثبت تغییرات شرکت، طی روال قانونی صورت می‌گیرد. شناخت این قوانین و سرعت در انجام کارها، چیزی است که کارفرمایان به آن احتیاج دارند و مجموعهٔ مشاورهٔ الی ثبت این شرایط را مهیا کرده‌است.

منبع : https://elisabt.ir/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: