April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
محمودزاده چالشهای بیمه کشاورزان را تشریح کرد
کد خبر: ۳۹۷۷۴۲
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم لطفی شدید دولت به صندوق بیمه کشاورزی گفت: متاسفانه دولت به تعهدات خود در قبال صندوق بیمه کشاورزی عمل نمی‌کند که باعث بحران بخش کشاورزی شده است.

عملکرد ضعیف دولت در قبال صندوق بیمه کشاورزان

جلال محمودزاده در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز به تشریح عملکرد صندوق بیمه کشاورزی پرداخت و گفت: اعتبارات بیمه‌های کشاورزی از دو محل تامین می‌شود. بخش اول از پول‌هایی است که کشاورزان پرداخت می‌کنند که ۳۰ درصد اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی از سوی کشاورزان پرداخت می‌شود و ۷۰ درصد بقیه از محل اعتبارات دولتی است.


وی با تاکید بر اینکه بودجه صندوق کشاورزی از محل اعتبارات دولتی عدد قابل توجهی است گفت: متاسفانه علی‌رغم اینکه درقانون، تبصره‌ای تعیین شده که این اعتبارات برای صندوق بیمه کشاورزی باید صد درصدتخصیص داده شود، اما دولت پولش را نمیدهد.


نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به اینکه دولت سهم خودش را به صندوق بیمه کشاورزی به موقع پرداخت نمیکند گفت: این تاخیر باعث میشود که کشاورز، دامدار، مرغدار یا هر یک از فعالان این بخش که دچار ضرر و زیان می‌شود، به موقع خسارتش رادریافت نکند.

 

بیشتر بخوانید:

بیمه کشاورزی، فرصت حمایت از کشاورزان و کشاورزی

وی با ابراز تاسف از اینکه تاخیر در پرداخت سهم دولت باعث می‌شود که بیمه کشاورزی مورد اقبال کشاورزان، دامداران یا دیگر بخش‌های جامعه هدف قرار نگیرند گفت: عملکرد ضعیف و با تاخیر دولت در انجام تعهدات در قبال بیمه کشاورزی باعث می‌شود افرادی که می‌خواهند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند یا بیمه کشاورزی انجام بدهند، نسبت به قرارداد بیمه بی انگیزه شوند.


محمودزاده با هشدار نسبت به اینکه عملکرد دولت باعث شده نگاه‌ها نسبت به بیمه کشاورزی منفی بشود گفت: در حال حاضر به طور متوسط ۲۵ درصد محصولات کشاورزی و دامی کشور زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد و ۷۵ درصد پوشش بیمه‌ای ندارد که دلیل اصلی آن کم لطفی دولت است.


وی با یادآوری اینکه در برنامه ششم توسعه به دولت ابلاغ کردیم که باید پوشش بیمه کشاورزی را حداقل به ۵۰ درصد در طول برنامه برساند گفت: متاسفانه دولت نتوانسته برنامه ششم را اجرایی کند که مهمترین دلیلش این است که دولت به موقع پول خودش را به صندوق پرداخت نمی‌کند، خسارت به موقع به کشاورز و دامدار داده نمی‌شود و او نیز نمیتواند تولید را به موقع و مناسب ادامه بدهد.


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاثیرات عملکرد ضعیف دولت را تشریح کرد و گفت: دامدار و کشاورزی که موفق نشده خسارت خودش را به موقع دریافت کند، برای بیمه دوره بعد محصولات کشاورزی و دامی، انگیزه‌ای برای بیمه دوباره ندارد که می‌تواند بخش کشاورزی را زیر سوال ببرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: