April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۸۰۶
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
0

ترید دیلی یا روزانه ارز دیجیتال به چه معنیست؟

این روزها «تریدینگ» به واژه‌ای آشنا برای همه ما تبدیل شده است که هر از گاهی آن‌ را از زبان این و‌ آن می‌شنویم. حتی اگر خودتان هم در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت نداشته باشید، حتماً یکی از آشنایان و اطرافیانتان پیگیر این بازار داغ و پر تب و تاب هستند. از آنجایی که کریپتو توانسته سوددهی خوبی در چند سال اخیر داشته باشد و پیشرفت روزافزون آن آینده‌ای روشن را نوید می‌دهد، بسیاری از افراد تمایل دارند که با ورود به این دنیا، سهمی هرچند کوچک در آن داشته باشند.

نگاهی به تاریخچه پیشرفت رمزارزها نشان می‌دهد که تا چند سال آینده ارز دیجیتال به یکی از ارکان جدانشدنی زندگی ما تبدیل خواهد شد و چه بسا همین حالا همچنان به خورد زندگی رفته که نمی‌توان از آن چشم‌‌پوشی کرد. یکی از مباحث مهم در بازار کریپتو تریدینگ است. همراه ما بمانید تا مرور مختصری بر این موضوع داشته باشیم.

تریدینگ به چه معناست و تریدر به چه کسی گفته می‌شود؟

همان طور که در مقاله "چه روش‌هایی برای ترید ارز دیجیتال وجود دارد؟" گفته شد، ترید یا تریدینگ یکی از روش‌های کسب سود از بازار رمزارزهاست که شاید بیشترین طرفدار را در میان روش‌های کسب درآمد از کریپتو داشته باشد. این روش که در واقع همان خرید و فروش کوتاه‌مدت ارزهای دیجیتال به منظور کسب سود است، با سرمایه‌گذاری تفاوت دارد. زمانی که به مطالعه منابع می‌پردازید، اغلب اشاره‌ای به این تفاوت نمی‌شود و عمده افراد تازه وارد، فرق میان انواع روش‌ کسب درآمد را درک نکرده‌اند.

باید بدانید که روش سرمایه‌گذاری و تریدینگ دو پروسه مجزا هستند. در تریدینگ شما به صورت مداوم ارزها را خرید و فروش می‌کنید تا با استفاده از نوسانات قیمت و تفاوت ارزش رمزارزها، سود کسب کنید. از طرف دیگر سرمایه‌گذاری به نگهداری سرمایه برای مدت زمان نسبتاً طولانی گفته می‌شود. در این روش علاوه بر کسب پاداش حاصل از سرمایه‌گذاری، در صورت افزایش قیمت ارز سرمایه‌گذاری شده نیز بر ثروت شما افزوده خواهد شد.

تریدر کیست؟

تریدر کسی است که خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام می‌دهد. این کار نیازمند دانش و اطلاعات و همچنین مهارت کافی است. یک تریدر حرفه‌ای باید با توجه به اخبار و تحلیل‌های درست و اصولی، ارزهای مناسب را انتخاب کرده و اقدام به خرید و فروش آن‌ها در زمان مناسب کند. مواردی که در ادامه بیان می‌شوند، ویژگی‌های یک تریدر حرفه‌ای به حساب می‌آیند:

  • توانایی تحلیل وضعیت بازار

  • نظم

  • صبر و پشتکار

  • فعال و نظاره‌گر

  • توانایی بالا در تصمیم‌گیری درست

انواع روش‌ تریدینگ

حالا که با ترید و تریدر آشنا شدید، نوبت آن است که به دیلی تریدینگ و موارد دیگر بپرزدایم. باید بدانید که هر فعالیتی در دنیای ارزهای دیجیتال، استراتژی‌های گوناگونی دارد که هر یک از تریدرها بر اساس شرایط و موقعیت، بهترین آن‌ها را انتخاب می‌کنند. گاهی نیز ممکن است چند استراتژی به صورت هم‌زمان به کار گرفته شوند. استراتژی‌های تریدینگ از جمله ترید روزانه را در ادامه بیان کرده‌ایم.

تریدینگ به روش scalping

اسکالپینگ یا خرید و فروش فوری یکی از استراتژی‌های ترید در بازار ارز دیجیتال است. در این روش که عمدتاً با استفاده از ربات‌های معامله‌گر انجام می‌شود، تنها متغیر قیمت در تحلیل تکنیکال در نظر گرفته شده و ظرف مدت چند ثانیه یا چند دقیقه، ارزها خرید و فروش می‌شوند. در این حالت سود اندک از هر معامله مد نظر است؛ اما تعداد زیاد معاملات در مجموع می‌تواند سبب کسب مقدار زیادی سود شود. بازه زمانی نگهداری ارز در روش اسکالپینگ، بسیار کوتاه است.

تریدینگ به روش Day trading

ترید روزانه یا day trading نیز مشابه اسکالپینگ عمل می‌کند و هدف آن کسب سود کم در مدت زمان کوتاه است؛ با این تفاوت که ارز دیجیتال به مدت یک روز یا کم‌تر نگه داشته می‌شود. به این ترتیب تریدرها از تغییرات قیمت در بازه یک روزه برای کسب سود استفاده می‌کنند. در این روش اگر چه سود کمی حاصل می‌شود، اما دسترسی سریع به مبلغ سود امکان‌پذیر است.

تریدینگ به روش swing trading

ترید ارز دیجیتال به روش نوسانی از دیگر روش‌های تریدینگ است که طرفداران خاص خود را نیز دارد. خرید و فروش نوسانی یک استراتژی میان مدت است و در بازه زمانی ۲ هفته تا ۲ ماه اتفاق می‌افتد. مکانیزم عملکرد در این استراتژی به این شکل است که با مشخص کردن سقف مورد نظر بر اساس تحلیل‌های انجام شده، به محض رسیدن به سقف در این بازه زمانی ارزهای دیجیتال به فروش می‌رسند. از آنجایی که نوسان ویژگی مهمی از رمزارزهاست، ترید ارز دیجیتال به روش نوسانی می‌تواند راه خوبی برای کسب درآمد باشد.

تریدینگ به روش position trading

ترید ارز دیجیتال به روش موقعیت‌گیری یکی از روش‌های ترید بلندمدت است که بین ۳ تا ۱۲ ماه زمان می‌برد. در این روش از مجموعه تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال برای موقعیت‌گیری استفاده می‌شود. در طی این بازه زمانی هر زمان تریدر به سقف مورد نظر برسد، فروش ارزها انجام می‌شود. با وجود آن که تریدینگ به روش موقعیت‌گیری ممکن است آسان به نظر برسد؛ اما دشواری‌های خاص خود را دارد که باید به آن‌ها توجه کرد.

تریدینگ به روش copy trading

بسیاری از تریدرها روش کپی تریدینگ را برای سوددهی بیشتر انتخاب می‌کنند. در این روش تنها کافیست یک تریدر حرفه‌ای را انتخاب کرده و خرید و فروش‌های او را مو به مو انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید تا حدودی روند کار را یاد بگیرید. برای این کار لازم است پروفایل‌های تریدرهای مطرح را بررسی کرده و با انتخاب یکی از آن‌ها، روش خودکار ترید به روش کپی تریدینگ را آغاز کنید. در این حالت ربات‌ها با کپی کردن ترید ارز دیجیتال فرد مورد نظر، خرید و فروش‌ها را انجام می‌دهند.

کلام آخر

با وجود آن که دیلی تریدینگ کار آسانی به نظر می‌رسد که پس از احراز هویت در یک صرافی می‌توانید آن را آغاز کنید، اما باید گفت که در صورت عدم آگاهی و نداشتن دانش لازم، ممکن است متحمل ضررهای فراوانی شوید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از هر چیز اطلاعات خود را تکمیل کرده و سپس به سراغ تریدینگ بروید.‌ از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که مقالات منتشر شده در سایت‌ها صرفاً جنبه اطلاع‌رسانی دارند و شما را به انجام کاری وادار نمی‌کنند؛ از این رو سهمی در سود و زیان شما نخواهند داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: