May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۸۷۲
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی گفت: اجرای الگوی کشت نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها و وزارت خانه ها است.

اجرای الگوی کشت نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها است

شاپور علایی مقدم گفت: مردمی‌ترین بخش اقتصاد ایران کشاورزی است و هرکشوری که در زمینه تامین غذا و فراتر کار کند عیار امنیت را افزایش داده و در حوزه سیاست گذاری و حمایت از بخش کشاورزی هم تاکنون اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.

به گفته معاون امور برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی، مغز متفکر در این بخش کشاورزی است که تولید آن بر عهده سازمان تحقیقات بوده و تاکنون هم آخرین فنون بخش کشاورزی را با تلاش دانشمندان احیا کرده است.

او می‌گوید: این یافته‌ها توسط شبکه ترویج به کشاورزان اعلام شده تا در زمینه رشد تولید بتوانند اقداماتی را انجام دهند.

علایی مقدم گفت: طبق استاندار‌های جهانی در مناطقی که بارش‌ها زیر ۵۰۰ میلی متر باشد کشور رو به خشکسالی است و کشاورزی در آن به سختی صورت می‌گیرد در ایران هم میزان بارش‌ها زیر ۵۰۰ میلی متر است و در این شرایط ۱۲۵ میلیون تن محصولات زارعی و باغی تولید شده که در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است

معاون امور برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی افزود: مهم‌ترین برنامه ما در این حوزه آن است که در ابتدا کاهش وابستگی در ۵ محصول اساسی را داشته باشیم و با تامین آن بتوانیم در خود کفایی گام‌های موثر برداریم و این اقدام تنها با تدوین الگوی کشت طراحی می‌شود.

او بیان کرد: در ابتدا برنامه‌ی ما به این صورت است که وزارت جهادکشاورزی امکان و سطوح یک پارچه را فراهم کند که در این بخش ۱.۵ میلیون هکتار به صورت کشت قراردادی رخ داده است و در این حوزه باید کشاورزان اطمینان داشته که خرید آن‌ها تضمین می‌شود.

او افزود: در طرح الگوی کشت به کشاورزان اعلام می‌شود که محصولات آب بر تابستانه در فضای باز کاشت نشده و در بسیاری از تولید محصولات در راستای تامین ۵ محصول اساسی باشد تا شاهد کاهش وابستگی در روغن و نهاده دامی باشیم.

اعلایی مقدم افزود: الگوی کشت که در مهر سال گذشته تدوین شده است برای اجرای آن باید یک کار اقتصادی اجتماعی انجام شود و در این حوزه وزارت کشور، نیرو و وزارت کار کمک کنند تا الگوی کشت به درستی اجرا شود چراکه این اقدام برای جلوگیری از خروج ارز بسیار اثر گذار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: