کد خبر: ۳۹۷۹۳۱
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
ایمیدرو در راستای توسعه ۱۶ عنصر حیاتی و راهبردی؛ برنامه ریزی برای توسعه پنج عنصر لیتیوم، بیتومین، نیکل، تیتانیوم و کبالت را در سال جاری هدفگذاری کرده است

برنامه توسعه 5 عنصر حیاتی و راهبردی توسط ایمیدرو طی سال جاری

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، حوزه‌هایی از بخش معدن و صنایع معدنی در کشور است که نیازمند توسعه است.

در دنیا بر اساس وابستگی اقتصادی و جهت گیری‌های صنعتی بین المللی، عناصری به عنوان عناصر راهبردی و حیاتی تعریف و برنامه ریزی منسجمی در جهت تامین این عناصر، استحصال و فرآوری و تولید محصولات راهبردی انجام می‌شود.

در ایمیدرو سند مرتبط با عناصر حیاتی و راهبردی تهیه شده و در این زمینه ۱۶ عنصر مورد توجه است. برنامه‌های این حوزه شامل شناسایی ذخایر موجود، شناسایی دقیق، چگونگی فرآوری آنها، دستیابی به دانش فنی مورد نیاز و تولید این عناصر است.

تمرکز بر فرآوری مواد معدنی کم عیار

تعیین تکلیف عناصر با ارزش در باطله‌های بزرگ معادن نیز برنامه‌ای است که در سال جاری آغاز و عملیاتی می‌شود و همچنین تمرکز بر فرآوری مواد معدنی کم عیار مانند بوکسیت‌های کم عیار نیز اجرا می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: