April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده ماکو تاثیر گذاری مولفه های اقتصادی را تشریح کرد
کد خبر: ۳۹۷۹۶۲
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی از منطقه آزاد ماکو به عنوان فرصتی برای برند سازی، رونق تولید، رشد اقتصادی و ارز آوری یاد کرد

مدیریت واردات و رونق صادرات مهمترین دستاورد منطقه آزاد ماکو

محمد علیپور رحمتی از رشد چشمگیر منطقه آزاد ماکو خبرداد و گفت: منطقه آزاد ماکو در بین مناطق آزاد کشور رشد چشمگیری داشته و در حالی که آخرین منطقه‌ای است که در دوره‌ی قبل به تصویب رسید و الان تقریبا قریب ۱۰ سال از شروع به کار منطقه آزاد می‌گذرد، اما پله‌های ترقی را با سرعت و استحکام بیشتری برداشته است.

وی از موقعیت خاص منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور است که زمین‌های حاصلخیز بسیاری دارد و از لحاظ ترانزیت، بزرگترین مرز زمینی است که در منطقه آزاد ماکو واقع شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مرز‌های گسترده منطقه آزاد ماکو سبب شده که در زمینه‌های ترانزیت، حمل و نقل و صادرات کالا فعالیت چشمگیری صورت پذیرد و منطقه آزاد ماکو به عنوان فرصتی برای برند سازی، رونق تولید، رشد اقتصادی، ارز آوری، رونق صادرات و مدیریت واردات، تاثیر بسزایی دارد. 

وی از گسترش صنایع سبک در منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: یکی از مهمترین بخش‌هایی که در منطقه آزاد ماکو شکل گرفته، تولید پوشاک با کیفیت و قیمت مناسب است.

علیپور با یادآوری اینکه در گذشته بدلیل نبود بخش تولید، شاهد واردات بودیم گفت: در گذشته لباس‌های بسیاری از کشور‌های خارجی به ماکو وارد می‌شد که هم در ماکو مصرف می‌شد و هم به دیگر بخش‌های کشور ارسال می‌شد، اما الان که ماکو در زمینه پوشاک تولید کننده است، پوشاک از این منطقه وارد کشور نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امروزه صادرات پوشاک از منطقه آزاد ماکو به خارج صورت می‌گیرد گفت: میزان صادرات پوشاک از منطقه آزاد ماکو به کشور‌های خارجی، به اندازه‌ای گسترده است که در برخی تولیدات صاحب برند هستیم و به عنوان مثال در تولید پوشاکی مانند شلوار لی، به اندازه‌ای تاثیرگذار عمل کرده ایم که در کشور‌های همسایه و حتی کشور‌های دورتر، تولید شلوار لی ایرانی تبدیل به برند شده و مشتری خاص خودش را دارد.

نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای تبدیل یک محصول به برند، نیاز به زمان‌های طولانی داریم گفت: اکنون بسیاری از محصولات ایرانی در بین کشور‌های همسایه شناخته شده است که این مهم به واسطه منطقه آزاد ماکو و ارتباطی است که بین تجار ایرانی و خارجی در منطقه آزاد ماکو برقرار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد صنایع کوچک، زمان و سرمایه کمی نیاز دارند گفت: این در حالی است که صنایع کوچک نقش تاثیرگذاری در برندسازی کالای ایرانی در خارج از کشور دارند و می‌توانند بر اساس نیاز بازار، در سریع‌ترین زمان ممکن کالا تولید کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: