April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۰۰۶
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
0

شفاف سازی و نظارت در راستای خدمت و حمایت از مردم(+فیلم)

هدف اصلی صنعت بیمه به عنوان یکی از ارکان استراتژیک اقتصاد هر کشور کاهش ریسک زندگی جامعه است. بیمه مرکزی به عنوان بازیگری مهم در صنعت بیمه کشور با نقش‌های نظارتی و تصمیمگری که دارد نقش بسزایی در اجرایی کردن این هدف بر عهده دارد. امروز بیمه مرکزی وارد پنجاه و سومین سال فعالیت کاری خود شد و به همین مناسبت آقای بهزادپور رییس کل بیمه مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه قدم‌ها و گام‌هایی که بیمه مرکزی در پنجاه و دوسالگی خود برداشته است بیان نمودند.

 


بهزادپور در جمع خبرنگاران افزود: به آینده صنعت بیمه خوشبین هستم و در آینده برنامه‌هایی مردمی شدن صنعت بیمه خواهیم داشت. همچنین رییس کل بیمه مرکزی خاطر درباره الکترونیکی شدن بیمه‌ها گفت: الکترونیکی شدن بیمه‌های تکمیلی یک تکلیف قانونی است در این حوزه ۲ نکته مهم وجود دارد، اول جریان داده بوده که این داده باید به صورت سیار حرکت کند که این اتفاق در بیشتر مراکز افتاده است. انتهای مسیر آیت است که نسخه‌های کاغذی کاملاً حذف شود.


بهزادپور درباره بیمه خودرو‌های متعارف گفت: با توجه به نوسان قیمت خودرو و افزایش قیمت خودرو‌های داخلی، اصلاح قانون بیمه خودرو‌های متعارف به مجلس شورای اسلامی ارایه شده است. وی ادامه داد: انتظار داریم این پیشنهاد در دستور کار مجلس قرار گیرد و اصلاح شود.

 




رییس کل بیمه مرکزی همچنین در خصوص تاخیر در اجرای طرح کروکی الکترونیک تصادفات گفت: بیمه مرکزی تمام اقدامات لازم برای انجام این طرح را انجام داده است و تجهیزات لازم خریداری شده و نرم افزار نیز آماده است. وی افزود: موضوع مهم در این طرح تعیین تکلیف تعرفه است که معتقدیم این تعرفه از شرکت‌های بیمه اخذ شود و در این راستا جلسه‌ای با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان خواهیم داشت و نتیجه اعلام می‌شود.


بهزادپور ضمن عذرخواهی از اجرایی نشدن طرح کروکی آنلاین تصادفات تاکید کرد: این طرح به زودی اجرا می‌شود و شاهد تحول جدی در موضوع تصادفات جاده‌ای خواهیم بود. ایشان نیز درباره بدهی شرکت‌های خودروساز خاطرنشان کرد: رقم‌های اعلام شده در مورد بدهی شرکت‌های خودروساز همان مبلغی است که اعلام شده و در حال پیگیری هستیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

 

 

لازم به ذکر ست در این نشست خبری؛ سوالات خبرنگار محترم سازمان صداوسیما، به صورت زنده و مستقیم از طریق شبکه خبر پوشش داده شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: