کد خبر: ۳۹۸۰۴۰
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
فولاد مبارکه به واسطه استراتژی‌هایی که از بدو راه‌اندازی و برنامه‌ریزی‌هایی که در طی چند سال گذشته انجام داده است را می‌توان یکی از الگوهای سرمایه‌گذاری هوشمند دانست. این شرکت به واسطه تشخیص گلوگاه‌ها، به‌ویژه در دو سال گذشته اقدامات خوبی را در زمینه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشور و سرتاسر زنجیره فولاد انجام داده است.

سرمایه‌گذاری هوشمند؛ مدلی موفق برای افزایش سودآوری

سرمایه‌گذاری هوشمند و هدفمند، یکی از حلقه‌های مفقوده صنعت و اقتصاد کشور است و با توجه به شرایط موجود، در کشور ما تأمین سرمایه و نقدینگی، هزینه‌ای بسیار بالا دارد. این نکته نیز بدیهیست که عدم به‌کارگیری سرمایه‌ها در جای درست، در عمل اقدامات و تلاش‌ها را بی‌نتیجه می‌سازد.

در بسیاری از صنایع نظیر صنعت فولاد شاهد فقدان استراتژی برای سرمایه‌گذاری هستیم. شنیده‌ها حاکی از این است که هم‌اکنون مجوز برای بیش از ۱۰۰ میلیون تن تولید محصولات فولادی در کشور صادر شده، ولی علی‌رغم اینکه باید کشور به سمت تولید ۵۵میلیون تن محصولات فولادی تا افق ۱۴۰۴ حرکت کند تنها حدود ۳۰ میلیون تن از این ظرفیت فعال است که درصد سهم بالایی از این میزان را فولاد‌های با ارزش افزوده پایین تشکیل می‌دهد و این یعنی تنها حدود ۶۵ درصد از ظرفیت فولادسازان کشور در حال حاضر مشغول به کار است.

علاوه بر عدم استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری‌های گذشته، امروز صنعت فولاد در شرایط موجود نیز با چالش‌های مختلفی روبرو است. مشکلات عدیده در حوزه حمل‌ونقل، مشکلات فولادسازان در زمینه تأمین برق و گاز، معضل تأمین آب، نبود مواد اولیه و... از جمله این مشکلات است که فولادسازان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

به خاطر نبود این زیرساخت‌ها، برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ این مشکلات بغرنج‌تر می‌شود چرا که به خصوص در زمینه تأمین انرژی، سیالات و مواد اولیه، کشور دچار چالش‌های خاصی بوده و به طور مثال در زمینه معادن، امروز با محدودیت در زمینه تأمین منابع سنگ‌های مگنتیتی روبرو هستیم که این موضوع نیازمند بسترسازی و کار بلند مدت در زمینه اکتشاف و آماده‌سازی معادن برای استخراج است. همچنین در زمینه ساخت نیروگاه‌ها نیز با توجه به زمان‌بر بودن تأمین هزینه‌های سرمایه‌گذاری و ساخت تجهیزات نیروگاهی، مشکلات دوچندان می‌شود.

فولاد مبارکه؛ نماد سرمایه‌گذاری هوشمند.

اما فولاد مبارکه به واسطه استراتژی‌هایی که از بدو راه‌اندازی و برنامه‌ریزی‌هایی که در طی چند سال گذشته انجام داده است را می‌توان یکی از الگو‌های سرمایه‌گذاری هوشمند دانست. این شرکت به واسطه تشخیص گلوگاه‌ها، به‌ویژه در دو سال گذشته اقدامات خوبی را در زمینه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشور و سرتاسر زنجیره فولاد انجام داده است.

سرمایه‌گذاری‌های عظیم در زیرساخت‌هایی نظیر حمل‌ونقل ریلی با خرید بالغ بر ۵۰ لوکومتیو، ساخت نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی با راندمان بالا در مدتی کمتر از ۱۵ ماه، اقدام برای ساخت نیروگاه خورشیدی ۵۴۰ مگاواتی به عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور، ورود به حوزه معدن‌داری، انتقال آب از دریای عمان به کویر مرکزی، سرمایه‌گذاری در میادین گازی و بسیاری از موارد دیگر، اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده است.

همه این موارد به همراه استراتژی‌های اصلی این شرکت در استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، توسعه سرمایه‌های انسانی، توسعه کمی، کیفی و متوازن، تمرکز بر فناوری‌های نوین و نوآوری و تبدیل شدن به صنعت سبز به همراه تولید محصولات با ارزش افزوده بالا به این شرکت کمک کرده تا علاوه بر پایداری در تولید، سودآوری خوبی را برای همه ذی‌نفعان خود رقم بزند.

وقتی از فولاد مبارکه صحبت می‌کنیم از شرکتی به وسعت ایران صحبت می‌کنیم. این یعنی نه تنها فولاد مبارکه در سراسر ایران با اقداماتی مختلف به فعالیت‌هایی مؤثر در زمینه اقتصاد کشور اقدام می‌کند بلکه افتخار همراهی با حدود ۶۰ میلیون سهام‌دار از جمله سهامداران سهام عدالت را دارد که در سراسر ایران زندگی می‌کنند و به همین خاطر است که همه کارکنان این شرکت با تلاش شبانه‌روزی و به‌کارگیری استراتژی‌ها و سیاست‌های مختلف، به دنبال سودآوری هر چه بیشتر این شرکت و ادای دین به صاحبان اصلی شرکت یعنی سهامداران عزیز خود است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: