کد خبر: ۳۹۸۰۵۱
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
رئیس کل دادگستری البرز با اعلام خبر بازداشت فرد جدید در پرونده فوت ۱۵ نفر در کرج به علت مصرف مشروبات الکلی گفت: تاکنون ۱۸۰ نفر دچار مسمومیت شده و در بیمارستان‌های مختلف کرج بستری شده‌اند.

بازداشت یکی دیگر از متهمان اصلی تولید و ساخت مشروبات الکلی در البرز

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز با تشریح اقدامات چند وجهی انجام شده در خصوص این اتفاق در استان البرز که تاکنون منجر به فوت ۱۵ نفر و مسمومیت و بستری شدن حدود ۱۸۰ نفر شده، گفت: بلافاصله پس از اطلاع از مسمومیت، دستورات قضایی لازم برای بررسی موضوع، شناسایی و بازداشت متهمان صادر شد و در ادامه با تشکیل پرونده قضایی، بازپرس ویژه جهت رسیدگی به موضوع در دادسرای امور جنایی و جرایم خاص کرج تعیین و تحت نظارت مستقیم دادستان مرکز استان و معاونت پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان در حال انجام تحقیقات لازم است.

فاضلی هریکندی افزود: پس از صدور دستور شناسایی و بازداشت عوامل توزیع مشروبات الکلی به نیروی انتظامی، سه نفر از خرده فروشان مرتبط که نقش توزیع مشروبات الکلی دست ساز را داشتند در کمتر از ۲۴ ساعت با تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی استان شناسایی و بازداشت شدند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در تحقیقات و بررسی انجام شده از این سه نفر، آن‌ها اعلام کردند که الکل‌های مذکور را به اسم اتانول از دو فروشنده تجهیزات پزشکی تهیه کرده و پس از ترکیب به فروش رسانده‌اند ادامه داد: در این خصوص با توجه به اعترافات بازداشت شدگان، بلافاصله دو فروشنده و همچنین فردی که نقش واسطه را داشته شناسایی و بازداشت شدند که تحقیقات تکمیلی به کارخانه‌ای در شهرک صنعتی اشتهارد منتهی شد که در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی استان در نخستین ساعات بامداد با حضور در محل کارخانه، بیش از ۶۴۰۰ لیتر الکل آماده توزیع را قبل از عرضه کشف و ضبط کردند.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه صاحب کارخانه مذکور با ادعای تهیه محصولات آرایشی اقدام به اخذ الکل سهمیه‌ای می‌کرده است، گفت: این شخص با سوء استفاده از خلا‌های قانونی و نبود نظارت کافی، مبادرت به فروش غیرقانونی و خارج از شبکه الکل‌های واگذار شده می‌کرده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: تاکنون ۱۵ نفر فوت کرده و ۱۸۰ نفر دچار مسمومیت شده و در بیمارستان‌های مختلف کرج بستری شدند و اگرچه اکثر آن‌ها ترخیص شدند لکن تعدادی هم بستری بوده، برخی از این افراد دچار نابینایی شده و تعدادی هم به جهت آسیب به کلیه تحت دیالیز قرار دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: