April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۰۵۲
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از اقدام دولت آلبانی علیه منافقین حمایت کرد.

آمریکا: مجاهدین خلق را نماینده مردم ایران نمی‌دانیم

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد از اقدام دولت آلبانی برای مقابله با فعالیت‌های غیر قانونی و تروریستی منافقین در این کشور حمایت می‌کند.

براساس گزارش نشنال، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: آمریکا آگاه است پلیس آلبانی با حکم دادگاه در این روز (۳۰ خرداد) وارد مجتمع مجاهدین خلق در شهر ساحلی دورِس شده است.

این بیانیه می‌افزاید: «ما از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره هرگونه فعالیت بالقوه غیرقانونی در داخل مرز‌های خود حمایت می‌کنیم.»

در ادامه این بیانیه آمریکا در اقدامی بی‌سابقه اعلام کرد: آمریکا، سازمان مجاهدین خلق را یک جنبش معتبر مخالف که نماینده مردم ایران باشد، نمی‌داند و از این گروه حمایت نمی‌کند.

در پایان این بیانیه نیز گفته شد: «وزارت خارجه (آمریکا) همچنان نگرانی‌های جدی درباره سازمان مجاهدین خلق از جمله ادعا‌ها در مورد بدرفتاری (این سازمان) با اعضایش دارد.»

نیرو‌های پلیس آلبانی روز گذشته (سه شنبه) به دستور سازمان مبارزه با فساد و جرایم سازمان یافته این کشور و با حکم دادگاه به کمپ اشرف ۳ و اشرف ۴ در مانزا که محل استقرار گروهک منافقین است، حمله کردند.

وزارت کشور آلبانی اعلام کرد: دستور این بازرسی‌ها به ظن وجود سازماندهی حملات سایبری علیه کشور‌های دیگر داده شده است.

دولت آلبانی درباره نقض توافق توسط منافقین گفت: مطابق توافق میان ما و اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در سال ۲۰۱۴، اعضای این سازمان صرفا به دلایل انسان دوستانه در کشور ما پناهنده شده بودند، اما آن‌ها با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده‌اند.

وزارت کشور آلبانی افزودد افسران پلیس فقط برای اجرای دستور دادگاه برای توقیف برخی از وسائل الکترونیکی غیرمتعارف به این کمپ مراجعه کرده بودند.

در ادامه توضیحات آلبانی آمده است: برخی از ساکنان کمپ سعی کردند مانع از انجام وظیفه نیرو‌های پلیس که برای توقیف دستگاه‌های رایانه مستقر در ۱۷ ساختمان این کمپ به آنجا رفته بودند، شوند و سران آن‌ها نیز با پلیس همکاری نکردند.

رئیس پلیس ملی آلبانی نیز اعلام کرد در جریان درگیری که بر اثر ممانعت اعضای کمپ با انجام وظیفه قانونی نیروی پلیس رخ داد، ۱۵ افسر پلیس مجروح شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: