April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۰۶۳
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
وزارت خارجه و وزارت برق عراق، پرونده پرداخت بدهی این کشور به ایران بابت گاز را دنبال می‌کنند.

پرونده پرداخت بدهی ایران روی میز مقامات عراق

بهاء النوری، سخنگوی فراکسیون دولت قانون در پارلمان عراق اعلام کرد که پرداخت بدهی عراق به ایران با برخی سختی‌ها مواجه است و وزارت خارجه و برق به دنبال عبور از این پیچیدگی‌ها با طرف ایرانی است.

براساس گزارش الصباح، این نگاینده عراقی گفت: با ایران در این خصوص هماهنگی وجود دارد و این بدهی است که عراق بابت واردات گاز برای نیروگاه‌های خود باید بپردازد.

النوری ضمن اشاره به اینکه گاز ایران کم هزینه‌تر و مناسب است، گفت که این مساله از طریق وزارت خارجه و برق حل خواهد شد.

از سویی دیگر باسم الغریباوی، عضو کمیسیون برق و انرژی پارلمان عراق گفت که گاز ایران برای نیروگاه‌های برق عراق مهم است، عراق برای واردات گاز سالانه حدود ۱۰ تریلیون دینار پرداخت می‌کند، بنابراین ما به پرداخت بدهی‌ها برای تداوم دسترسی به گاز و تولید برق پایبند هستیم.

او در توضیح سخنان خود گفت: هرگونه توقف ساده واردات گاز، کشور را وارد بحران برق می‌کند، از این رو در تلاشیم مساله تامین گاز را علاوه بر سرمایه گذاری در نیروگاه‌های گاز عکاز و المنصوریه حل کنیم تا بتوانیم بخشی از گاز نیروگاه‌های برق را خود تامین کرده و به صورت جزئی به خودکفایی برسیم.

الغریباوی در پایان افزود پارلمان با حل همه مشکلات با کشور‌های همجوار موافق است، زیرا عراق به عنوان یک کشور بخش از محیط بین المللی است و باید از ارتباط، روابط و مشترک حمایت کرد و منافع این کشور را بر سایر منافع ترجیح داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: