April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۱۷۸
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
0

 Nft چیست؟ + معرفی بازی و گران ‌ترین nft

همانطور که می‌دانید NFT‌ها شکل خاصی از دارایی‌های دیجیتال هستند که در بستر بلاکچین رمزنگاری شده‌اند. در واقع NFT‌ها توکن‌هایی هستند که برای دریافت آن‌ها باید پول بپردازید. البته مهم‌ترین خاصیت این دارایی جذاب این است که هیچ نسخه دیگری از آن در دنیا وجود ندارد و با خرید آن می‌توانید تنها شما دارای آن باشید. اگر قصد دارید تا بدانید که  NFT چیست و با گران‌ ترین NFT‌ها آشنا شوید ادامه مقاله را از دست ندهید.

 

گرانترین NFT‌های دنیا

معمولاً NFT‌ها به صورت نقاشی و میم های دیجیتالی هستند و ارزش آن‌ها می‌تواند بسیار متغیر باشد. البته شاید برای شما باور ناپذیر باشد اما یکی از گران قیمت‌ترین NFT‌های دنیا ۶۰ میلیون دلار معامله شده است و شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که آیا کسی حاضر است چنین هزینه‌ای را برای پرداخت NFT بپردازد؟ پس از اینکه دانستید NFT چیست بهتر است اگر شما نیز دوست دارید تا بدانید مشتری گران‌ترین NFT جهان کیست ادامه مطلب را دنبال کنید.

  • دوراهی بی‌پل (Bipple Crossroad)

یکی از گرانترین NFT‌های فروخته شده توسط فردی به نام Bipple تولید شده است که لقب گرانترین NFT دنیا را دارد. NFT با قیمت حدود شش و نیم میلیون دلار در بازار کریپتوکارنسی فروخته شد. جالب است بدانید که در این NFT فردی بر روی زمین خوابیده شده بود که مو‌های جو گندمی داشت و نشانگر باخت ترامپ به بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. نکته جالب در این است که قبل از پیروزی بایدن بر ترامپ، این NFT افروخته شد. اگر ترامپ پیروزی انتخابات را به دست می‌آورد ممکن بود سرنوشت این NFT به‌گونه‌ای دیگر رقم بخورد.

البته بهتر است بدانید که Bipple از هنرمندان صاحب سبک در دنیای NFT است و جوایز زیادی را نیز در این زمینه دریافت کرده است. Crossroadمانند سایر NFT‌ها اثر کلکسیونی نیست که این موضوع موجب شده است تا محبوبیت آن دوچندان شود.

Nft چیست؟ + معرفی بازی و گران ‌ترین nft

  • the merge NFT

بهتر است بدانید که گرانترین NFT جهان مربوط به اثر هنری The Merge است که توسط فردی به نام پاک طراحی شده است. قیمت این اثر هنری ۹۱. ۸ میلیون دلار است که آن را تبدیل به یکی از گران‌ترین اثر هنری یا NFT کرده است در واقع این NFT یک اثر هنری ثابت نیست و می‌توان آن را یک اثر هنری تکه‌تکه نامگذاری کرد.

البته این قطعه به ۳۱۲۶۸۶ قطعه تقسیم شد و در واقع بین ۲۸۹۸۳ نفر توزیع گردید که هر قطعه با نام mass خریداری می‌شد که هر کدام از آن‌ها در زمان عرضه ۵۷۵ دلار قیمت داشت که هر ۶ ساعت یکبار چیزی حدود ۲۵ دلار به آن اضافه می‌شد.

Nft چیست؟ + معرفی بازی و گران ‌ترین nft

  • The first 5000 days

این اثر هنری نیز توسط ریپل طراحی شده است که یکی از مشهور‌ترین هنرمندان در این عرصه است و گرانترین nft‌ها را دارد. در واقع این NFT در حراج کریستی با قیمت ۱۰۰ دلار به حراج گذاشته شد اما طولی نکشید که این اثر با قیمت ۶۹ میلیون دلار در بازار فروخته شد.

  • Beeple، Human One

این NFT در واقع مجسمه انسان است که یکی از پر فروش‌ترین NFT‌ها در بازار شناخته شده است که این اثر هنری نیز توسط بی‌پل ساخته شده است. این NFT مجسمه یک فضانورد است که در محیط‌های متحرک طراحی شده است. این تابلو نیز در دسامبر ۲۰۲۱ و با قیمت ۲۹. ۹۹ میلیون دلار به فروش رسید.

  • Larva Labs، CryptoPunk #7523

پس از آنکه به سؤال NFTچیست؟ پاسخ داده شد احتمالاً فهمیده‌اید کریپتو پانک‌ها در لیست گران ترینNFT‌ ها قرار دارند. این کریپتو پانک‌ها در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی و در حراجی ساتبی لندن فروخته شد. این کریپتو پانک‌ها با اسم بیگانه کوویید ۹ نیز شناخته می‌شد که در نهایت نیز با قیمت ۱۱. ۷ میلیون دلار به فروش رسید. در واقع این اثر هنری متعلق به یک سری از موجودات فضایی بود که از ۹ پانک بیگانه تشکیل شده است.

برترین بازی‌های NFT

به صورت کلی بازی‌های NFT به دو دسته بازی برای کسب درآمد یا کلیک برای کسب درآمد تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ماهیت مربوط به خود را دارد. معمولاً بازی‌هایی که کسب درآمد آن‌ها تنها به کلیک کردن نیاز دارد برای افراد مبتدی و کسانی که مشغله زیاد دارند پیشنهاد می‌شود، زیرا نیازی نیست زمان زیادی را برای آن صرف کنید و تنها کافی است تا با چند کلیک پاداش خود را دریافت کنید.

  • بازی اکسی اینفینتی (AXIE INFINITY)

بازی NFT اکسی اینفینیتی در واقع داستان پرورش حیوانات خانگی به صورت مجازی است که در رقابت با سایر گیمر‌ها هستید و در نهایت توکن‌های SLP، AXS و کلکسیون حیوانات خانگی را تحت عنوان پاداش به بازیکنان می‌دهد. این بازی Play to earn بوده و برای موبایل و وب سایت‌ها ارائه شده است.

  • بازی PLANT VS UNDEAD

این بازی در واقع الهام گرفته شده از بازی گیاهان در برابر زامبی‌ها است و شما با پرورش گیاهان با روش‌های خاص می‌توانید آن‌ها را در برابر حملات سنگین هیولا‌ها نجات دهید بازی nft PLANT VS UNDEAD یک گزینه عالی برای گیمر‌ها به حساب می‌اید و برای جمع‌آوری توکن LE است. این بازی نیز مانند گیم قبلی برای کسب درآمد بوده و برای پلتفرم‌های موبایل یا وب سایت ارائه شده است.

  • بازی استار اطلس (STAR ATLAS)

یکی از موفق‌ترین نمونه‌های ادغام فناوری DeFi و متاورس، بازی NFT Star Atlas است که لحظات فوق‌العاده‌ای را مانند یک فیلم سینمایی جذاب برای گیمر‌ها فراهم کرده است. این بازی علاوه بر جذابیت بسیار زیادی که دارد و گیمر‌ها را به کهکشانی در زمان آینده می‌برد، برای تعمیر سفینه‌ها و موارد دیگر، توکن‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این بازی نیز مانند موارد دیگر معرفی شده، Play to Earnبوده و بهترین گزینه برای موبایل و وبسایت به شمار می‌رود.

همچنین بهتر است بدانید که تمام سلاح‌های موجود در این بازی، تحت عنوان یک دارایی ارزنده به شمار می‌رود و به راحتی می‌توان آن را در بازار معامله کرد. البته دو نوع ارز ATLAS و POLIS نیز در این بازی به گیمر داده می‌شود که می‌تواند معاملات و کسب درآمد را با آن انجام داد.

Nft چیست؟ + معرفی بازی و گران ‌ترین nft

معمولاً NFT‌ها به صورت نقاشی و می‌م‌های دیجیتالی هستند و ارزش آن‌ها می‌تواند بسیار متغیر باشد. یکی از گرانترین NFT‌های فروخته شده توسط فردی به نام Bipple تولید شده است که لقب گرانترین NFT دنیا را دارد. اگر شما نیز به دنیای ارز‌های دیجیتال و بازی NFT علاقه دارید و قصد دارید تا مفاهیم و اخبار مربوط به آن را دنبال نمایید و بدانید که NFTچیست؟ پارسیان ان اف تی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد تا به سرعت بهترین و مهم‌ترین اطلاعات را در کوتاه‌ترین زمان دریافت نمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: