کد خبر: ۳۹۸۱۹۷
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: ۱۵۰ آیتم برای مدارس تعریف شده اند که بر اساس آن ها میزان شهریه تعیین می شود.

میزان شهریه مدارس غیر دولتی اعلام شد

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی درباره شهریه مدارس غیر دولتی و توانمند سازی نیروی انسانی در مدارس غیر دولتی گفت: ۳۱ خرداد بارگزاری شهریه در سراسر کشور آغاز شده است. طبق ماده ۱۵ و ۱۶ الگوی شهریه مدارس غیر دولتی به دست خود رئیس سازمان آموزش و پرورش تعیین می‌شود.

او افزود: میزان شهریه در قانون سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تصویب شده است و شهریه‌های مربوطه به آموزش و پرورش، اوقات فراغت و برنامه‌های تابستانی باید در نظر گرفته شود. مدارس استان و روستا‌هایی که امتیاز بالای ۵۰ را دریافت کرده باشند طبق فعالیت آن‌ها ضریب شهریه مشخص می‌شود. در مدارس ۱۵۰ آیتم وجود دارد که برای آن‌ها شهریه در نظر گرفته شده است.

محمود زاده ادامه داد: در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ الگوی شهریه مدارس تعیین شده است تا هم خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندانشان شرایط لازم را داشته باشند و هم مدارس هزینه اضافی دریافت نکنند.

او گفت: شهریه مصوب مدارس غیر دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ از ۵ میلیون تومان تا ۴۸ میلیون تومان است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بیان کرد: والدین قبل از هر چیز شهریه مدارس را از سایت مشارکت‌ها به آدرس https://mosharekatha.ir/ مشاهده کنند. والدین می‌توانند با نام و کد مدرسه به سامانه مشارکت‌ها مراجعه کنند و از مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر خودشان مطلع شوند.

به گفته او کمترین مبلغ شهریه برای سال تحصیلی گذشته ۴ میلیون تومان، بیشترین مبلغ شهریه ۳۸ میلیون و متوسط مبلغ شهریه ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود.

او اظهار کرد: مدارس غیر دولتی تنها به دلیل وجود شرایط فوق برنامه‌ها دارای شهریه‌های متفاوت است. ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی در کشور وجود دارد که این مبلغ شهریه باتوجه به مناطق کشور از والدین دریافت می‌شود. هیچ مدرسه‌ای حق دریافت شهریه اضافی از والدین را ندارند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: ۳۸ درصد از شهریه تعیین شده برای هر مدرسه طبق فوق برنامه است و فعالیت‌های تابستانی مدارس به شهریه ثابت اضافه می‌شود که این شهریه برای مهر ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ به بعد است و شامل حال فعالیت‌های امسال نمی‌شود.

او افزود: حداکثر ساعت فعالیت فوق برنامه، مکمل و تابستانی در مقطع ابتدایی ۶ ساعت، مقطع متوسطه اول ۸ ساعت، مقطع متوسطه دوم ۷ ساعت و برای هنرستان‌ها ۲ تا ۵ ساعت در هفته است. ۱۵ هزار مدرسه از ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی در کشور شهریه آن‌ها زیر ۲۰ میلیون است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: