کد خبر: ۳۹۸۲۱۳
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی از تبادل اطلاعات این سازمان و سازمان بیمه سلامت و فراهم‌شدن امکان بهره‌مندی بیماران خاص تحت پوشش تأمین‌اجتماعی از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد.

بهره‌مندی بیماران خاص تأمین‌اجتماعی از حمایت‌های ویژه صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر شهرام غفاری اظهار داشت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص چگونگی بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی از مزایای صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج در اولین جلسه شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر پایه که در تاریخ دهم خرداد با حضور مدیران عامل سازمان‌های تأمین‌اجتماعی، بیمه سلامت ایران و بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح برگزار شد، مقرر شد سازمان تأمین‌اجتماعی نسبت به نشاندار کردن بیمه‌شدگان مشمول صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج اقدام کند.

وی افزود: امکان نشاندار شدن بیماران توسط پزشک در سامانه نسخه‌نویسی فراهم شده و مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها نیز از طریق تشکیل پرونده در پورتال معاونت درمان، نسبت به نشان‌دارکردن بیماران خاص و صعب‌العلاج اقدام خواهند کرد.
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: تبادل اطلاعات بیماران نشاندار شده و مشمول صندوق از طریق وب‌سرویس از ابتدای تیرماه توسط واحد فناوری سازمان تأمین‌اجتماعی و سازمان بیمه سلامت فراهم شده است. سهم دارو‏ و خدمات بیمه‌شدگان مشمول صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج بر اساس قوانین موضوعه پس از کسر سهم بیمه پایه و تکمیلی به‌صورت متمرکز توسط سازمان بیمه سلامت ایران محاسبه و پرداخت خواهد شد.
دکتر غفاری همچنین از بازنگری و توسعه خدمات مشمول بیماران خاص خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۶۳۲ خدمت اعم از ویزیت، دارو، خدمات پاراکلینیکی، کار درمانی و... ویژه بیماران خاص، تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی و صندوق حمایت از بیماران خاص صعب‌العلاج قرار دارند.
براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به آن دسته از بیماری‌هایی گفته می‌شود که در جامعه عمومیت ندارد و برای درمان نیازمند شرایط ویژه‌ای است. این بیماری‌ها، درمان دائمی ندارد و عوارض آن‌ها تا پایان عمر همراه بیمار می‌ماند.


طبق بند (ن) تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ حمایت‌های ویژه‌ای برای این دسته از بیماران در نظر گرفته شده و صندوق ویژه‌ای برای حمایت از این بیماران در دولت سیزدهم تشکیل شده است. موضوع فعالیت این صندوق، فراهم‌آوردن زمینه تأمین مالی بهینه داروها، تجهیزات پزشکی، کالا‌ها و خدمات سلامت‌محور مرتبط با بیماری خاص و صعب‌العلاج مشتمل بر خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل و نظایر آن که است فهرست آن به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: