در راستای تفام نامه‌های همکاری بانک‌ها با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صورت گرفت؛
کد خبر: ۳۹۸۲۱۴
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
تفاهم‌نامه‌های انجام‌شده بانک‌ها با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، طی سال‌های گذشته حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب‌وکار‌های خرد و مشاغل خانگی در سراسر کشور تخصیص‌یافته است.

پرداخت۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب‌وکار‌های خرد و مشاغل خانگی

شبکه نظام بانک‌های دولتی و خصوصی با برنامه‌ریزی و اشتغالزایی در نظام مالی کشور به سمت تأمین مالی تولید و نیاز‌های خرد و کسب و کارهای خرد تغییر ریل داده و تسهیلات خرد منجر به اشتغالزایی و توسعه پروژه‌های پیشران شده است. با تخصیص اعتبارات به مردم به واسطه نهاد‌هایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام که ازطریق تسهیل گران خود با مردم مرتبط هستند و بعد از دریافت تسهیلات، می‌تواند به الگوی غالب درکشور برای تخصیص بودجه و ارائه تسهیلات تبدیل شود.

شبکه بانکی به تنهایی امکان اشتغال‌زایی در کشور را ندارد؛ بنابراین شبکه بانکی باید با نهاد‌های تخصصی که به صورت مویرگی توانایی بالایی دارند هماهنگ شده و با ایجاد پیوند‌های نهادی در راه رسیدن تسهیلات به هدف که همان اشتغال پایدار است را ایجاد کند.

 

بانک ها با ایجاد ظرفیت مناسب برای حمایت از اشتغالزایی و با همکاری ستاد اجرایی امام(ره) می‌توانند مشکل اشتغال را حل کنند. بانک صادرات ایران در سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان به حمایت ازاشتغالزایی بنیاد برکت اختصاص داده و امیدواریم در سال ۱۴۰۲ شاهد چندبرابر شدن این حمایت‌ها باشیم.

وام‌های قرض‌الحسنه اشتغالزایی بانک صادرات ایران در بنیاد برکت در ضروری‌ترین بخش‌های اقتصادی جامعه تخصیص یافته و مصرف شده به همین دلیل این حمایت‌ها علاوه بر خوشنامی و برکت در نظام بانکی، توفیق خدمات گسترده‌تر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای ارائه به بخش‌های مختلف آسیب‌پذیر جامعه و افراد مناطق محروم و اقصی نقاط کشور فراهم خواهد شد.

 

کورش پرویزیان رئیس شورای عالی کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی با اشاره به ” توسعه اشتغال با تکیه‌بر دانش‌بنیان‌ها در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ” در خصوص حمایت از حوزه اشتغال و تفاهم‌نامه‌های منعقدشده ۸ بانک و صندوق با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، توضیح داد: بانک‌های دولتی، بانک‌های اصل ۴۴، بانک‌های خصوصی و بانک‌های قرض‌الحسنه همکاری خوبی را با بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از چند سال گذشته آغاز کرده‌اند که طول دوره این همکاری‌ها به حدود ۵ سال می‌رسد.


پرویزیان بابیان اینکه طی سال‌های گذشته با تفاهم‌نامه‌های انجام‌شده بانک‌ها با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب‌وکار‌های خرد و مشاغل خانگی در سراسر کشور تخصیص‌یافته است، تصریح کرد: انشالله هم تعداد بانک‌هایی که برای این کار آمادگی دارند اضافه خواهد شد و هم مبالغی که به بحث اشتغال خرد تخصیص پیدا می‌کند، طبق تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا خواهد کرد.


وی در خصوص میزان افزایش این مبالغ ادامه داد: رقم تخصیص‌یافته به حوزه کسب‌وکار‌های خردی که در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی‌شده، به حدود ۳۱۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد که البته در سرفصل‌های مختلف مانند ازدواج، فرزند آوری، مسکن، ضروری، ویژه درمان، کسب‌وکار‌های خرد مربوط به کمیته امداد، بنیاد برکت و سازمان بهزیستی در نظر گرفته‌شده است.


پرویزیان در خصوص امتیاز ویژه برای دانش‌بنیان‌ها گفت: تقریباً بانک‌ها از چند سال پیش در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها پیش‌قدم شدند و در همین راستا دفاتر ویژه‌ای را راه‌اندازی کردند. بانک‌ها اکوسیستم فناوری دانش‌بنیان، فناوری‌های بزرگ و همچنین خطوط اعتباری ویژه‌ای را از محل منابع خود، منابع صندوق توسعه ملی و از محل مشارکت با صندوق نوآوری و شکوفایی برای این کار تخصیص دادند.

 

پرویزیان عنوان کرد؛ تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و برای اجاره و خرید محل و تسهیلات برای واردات اقلام و مواد خاص یا ماشین‌آلاتی را ازجمله مواردی عنوان کرد که برخی بانک ها برای رونق و توسعه کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته است.


رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در پایان افزود: امسال پیش‌بینی‌شده است که بانک‌ها بتوانند برای شرکت‌های دانش بنیان از طریق تضمین و انتشار اوراق تامین مالی انجام دهند تا بتوانند در بازار بزرگ شوند. از این مسیر بازار سرمایه نیز می‌تواند از تسهیلات منابع بانکی برخوردار شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: