April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۳۱۴
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
محرمیان گفت: پروژه چک در ۲ سال گذشته با انجام ۱۷ پروژه و ثبت بیش از یک میلیون ساعت کار در بانک مرکزی صورت گرفته و نتایج بسیار خوبی هم به همراه داشته است، به طوریکه آمار زندانیان چک که روزانه ۱۰ نفر بود و در تیر ماه سال ۹۶ بالغ بر ۲۵۰ نفر زندانی مرتبط با چک داشتیم که با برنامه ریزی صورت گرفته کاهش یافت.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: اردیبهشت ماه امسال ۹ نفر تنها زندانی مربوط به چک را داشته ایم

به گفته معاون فناور‌های نوین بانک مرکزی، سال گذشته با برنامه ریزی صورت گرفته اقدام خوبی در این حوزه صورت گرفت و آمار زندانیان با کاهش ۲۰ برابری روبرو شد، به طوریکه هر دو روز یک نفر زندانی داشتیم و این روند در سال ۱۴۰۲ به ۳۰ برابر کاهش یافت و هر سه روز یک بار یک نفر زندانی مرتبط با چک داشته ایم و آمار خانم‌ها در این حوزه روند کاهشی‌تر داشته است.

او می‌گوید: در اردیبهشت ماه امسال نفر تنها زندانی مربوط به چک را داشته ایم و در کل ماه آمار خوبی را شاهد هستیم و چک‌های برگشت خورده هم از ۱۸ درصد سال ۹۶ به ۷ درصد رسیدو آبان ماه پارسال به کمتر از ۷ درصد رسیده بود و امسال هم این روند همچنان نزولی بوده و آمار خوبی در این بخش شاهد هستیم.

معاون فناور‌های نوین بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار نظر داشته اند که با دقت بیشتری اجرایی کنیم تا محدودیت‌های برای بازار ایجاد نشود و بررسی‌های بیشتر در حال انجام است و اتفاقات خوبی در این حوزه شاهد خواهیم بود.

او گفت: چک‌های الکترونیکی در ۸ بانک عملیاتی شده وتاکنون ۳۰۰ هزار چک الکترونیک صادر شده و این موضوع باید در بین مردم فرهنگ سازی شود و در حال حاضر امکان صدور چک الکترونیکی و قابلیت نقد شدگی به صورت الکترونیک هم فراهم شده است.

محرمیان گفت: مسئله در چک‌های کاغذی بحث فنی نیست بلکه بحث حقوقی است و از ابتدای مهر ماه چک‌های قدیمی تنها در بانک‌های صادر کننده پذیرش خواهد شد و به هیچ عنوان چک‌های قدیمی برداشته نشده و تنها از انتهای شهریور ماه در بانک‌های صادر کننده قابل پذیرش است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: