April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۴۴۷
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از فعالیت ۲۵ هزار پایگاه تابستانی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

مهلت ثبت نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی تا ۱۵ تیر

اصغر باقرزاده درباره آیین افتتاحیه پایگاه‌های تابستانی در مدارس اظهار کرد: "تربیت بدون توقف؛ ایجاد موقعیت‌های تربیتی توسط تمام نهادها، خانواده‌ها و مدارس برای دانش آموزان"، شعار تابستان امسال است.

وی با بیان اینکه از اول خرداد ثبت پایگاه‌ها را در سامانه نورینو پیش بینی کرده بودیم، افزود: حدود ۲۵ هزار پایگاه در حدود ۲۰ درصد مدارس، به علاوه هزار کانون فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش و هزار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر‌های مختلف تا به امروز در نورینو ثبت شده است. این روند تا ۷ تیر ادامه دارد.

به گفته باقرزاده، دانش آموزان تا ۱۵ تیر فرصت ثبت نام در این ۲۵ هزار پایگاه را دارند و می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir می‌توانند رشته‌های مختلف را در مکان‌های مختلف ببینند و اقدام به ثبت نام در این پایگاه‌ها کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا این لحظه ۳۷۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در این ۲۵ هزار پایگاه تابستانی ثبت نام کرده اند، درباره هزینه کلاس‌ها افزود: تمام پایگاه‌هایی که در سامانه جامع معاونت پرورشی در درگاه وزارت آموزش و پرورش یعنی "نورینو" ثبت شده‌اند، باید مبلغ شهریه کلاس را نیز در این سامانه عنوان کنند؛ بنابراین قطعا نظارت بر شهریه‌ها وجود دارد.

باقرزاده عنوان کرد: برخی برنامه‌ها و فعالیت‌ها رایگان است، اما برخی از فعالیت‌ها به دلیل اینکه رویکردشان مهارتی و حرفه‌ای است و احتیاج به ابزار و مربی متخصص دارد، هزینه و شهریه دریافت می‌کنند، اما سقفی برایش وجود دارد و نظارت بر روی این هزینه‌ها از طریق شورای اوقات فراغت استان که مدیر کل استان، رئیس آن شوراست، اتفاق می‌افتد.

وی بیشتر توضیح داد: ابتدا شهریه کلاس‌ها باید عنوان شود و در سامانه تایید شود تا اجازه نمایش دادن آن کلاس در سامانه نورینو داده شود و دانش آموزان بتوانند این پایگاه‌ها را ببینند. طبیعتا اعداد و ارقام کلاس هم باید منطقی و حساب شده باشد تا فرصت را برای شرکت عموم دانش آموزان ایجاد کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین خطاب به دانش آموزان توصیه کرد: توصیه می‌کنم دانش آموزان از پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش استفاده کنند. اساتید این پایگاه‌ها مورد تایید آموزش و پرورش است و نظارت بر روی مبالغ و شهریه‌های آن وجود دارد و آموزش و پرورش اجازه غیر متعارف بودن این مبالغ را نمی‌دهد.

به گفته باقرزاده والدین و دانش آموزان می‌توانند از طریق درگاه انعکاس نظرات و پیشنهادات و انتقادات در سامانه "نورینو" و پنجره خدمات واحد وزارت آموزش و پرورش، شکایات خود درباره شهریه‌های نامتعارف کلاس‌های پایگاه‌های تابستانی ثبت شده در سامانه "نورینو" را به اطلاع آموزش و پرورش برسانند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: