کد خبر: ۳۹۸۵۴۶
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: چاپگر سه بعدی ساخته شده، نیاز ۴۰ صنعت را در کشور برطرف کرده است.

تولید چاپگر سه‌بعدی ایرانی با قابلیت ساخت قطعات پیچیده

محمودی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: چاپگر‌های سه‌بعدی شرکت ما ماشین،‌های ساخت افزایشی با تکنولوژی‌های اکسیژنی و لیزری پودری هستند که با متریال‌های مختلفی از ترموپلاستیک‌های پلیمری، ترموستات و فلزات تولید شدند.

او افزود: کاربرد‌های این فناوری در ۴۰ صنعت مختلف از جمله صنعت خودرو، صنعت هوایی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و محصولات چینی و سرامیک است. این دستگاه می‌تواند بدون قالب و ابزار قطعه مورد نظر را بسازد به خصوص در قطعاتی که هندسه آن‌ها پیچیده و یا قطعاتی که در تیراژ کم باید تولید شوند، کاربرد دارد.

محمودی ادامه داد: این دستگاه به صنعت‌هایی که زمان رسیدن به قطعه برای آن‌ها مهم بوده و قطعات فوری و در اسرع وقت می‌خواهند بسیار کمک کننده است. نمونه سازی، ساخت کم تیراژ، مدل‌های ریخته گری و ساخت قالب‌های کامپوزیت از دیگر مزیت‌های دستگاه چاپگر سه بعدی است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این دستگاه چاپگر سه بعدی ساخت داخل از نظر کیفت با نمونه خارجی کاملا مشابه بوده و از نظر قیمت بسیار کمتر از مشابه خارجی است و برای مشتریان ایرانی خدمات پس از فروش نیز فراهم است. این دستگاه بخشی از نیاز بازار را که نمونه آن صنعت ساخت افزاری بوده به طور کامل برطرف کرده است.

او در پایان تصریح کرد: این دستگاه چاپگر سه بعدی بیش از ۱۰ میلیون دلار گردش مالی به دنبال دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: