کد خبر: ۳۹۸۵۴۹
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
0
داده‌های آماری نشان می‌دهد نسبت بدهی‌های اوکراین در سال ۲۰۲۵ از میزان تولید ناخالص داخلی این کشور پیشی خواهد گرفت.

گزارش تکان دهنده صندوق بین المللی پول از نابودی اقتصاد اوکراین

جنگ ۱۶ ماه اوکراین تلفات و خسارات سنگینی به این کشور وارد کرده است. اقتصادی کی یف غیرصنعتی بوده و محصولات کشاورزی از مهمترین اقلام صادراتی این کشور محسوب می‌شود. جنگ علاوه بر وارد آوردن تلفات سنگین و ویرانی‌های گسترده، اقتصاد اوکراین را نیز به ورطه نابودی کشانده است. داده‌های آماری جدید منتشر شده ابعاد بیشتری از این ماجرا را آشکار می‌سازد.

به گزارش تله تریدر، صندوق بین المللی پول امروز با ارائه گزارشی از پیشی گرفتن بدهی‌های دولت اوکراین از تولید ناخالص داخلی این کشور طی سالیان آینده خبر داد.

براساس داده‌های آماری منتشر شده، نسبت بدهی‌های اوکراین به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۲ (زمان آغاز جنگ) ۷۸.۵ درصد بوده است. برآورد‌ها نشان می‌دهد این نسبت در سال جاری میلادی به بیش از ۸۸ درصد خواهد رسید.

نکته تاسفناک در این رابطه این است که با ادامه ویرانی‌ها و شرایط نابسامان اقتصادی اوکراین، نسبت بدهی‌های این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴ به ۹۸.۶ درصد رسیده و در سال ۲۰۲۵ بدهی‌های دولت اوکراین از تولید ناخالص داخلی این کشور بیشتر خواهد شد و به رقم ۱۰۰.۷ درصد خواهد رسید.

برآورد‌های صندوق بین المللی پول درباره رشد تولید ناخالص داخلی اوکراین نشان می‌دهد این میزان در سال جاری بین یک تا ۳ درصد خواهد بود و در سال ۲۰۲۴ به ۳.۲ درصد خواهد رسید. سال ۲۰۲۵ رشد تولید ناخالص داخلی اوکراین به بیشترین میزان خود خواهد رسید که معادل ۶.۵ درصد است.

داده‌های آماری درباره اقتصاد اوکراین پس از آن منتشر می‌شود که صندوق بین المللی پول به کی یف اجازه داد ۸۹۰ میلیون دلار دیگر از تسهیلات ۱۵.۶ میلیارد دلاری اعطا شده از سوی این صندوق برداشت داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: