کد خبر: ۳۹۸۵۹۲
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
مدیر کل بازرسی سازمان غذا و دارو از کشف ۴ میلیون قلم کالای سلامت محور غیرمجاز و تقلبی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

۴ میلیون قلم کالای سلامت محور غیرمجاز و تقلبی کشف شد

علیرضا شریفی، مدیر کل بازرسی سازمان غذا و دارو در همایش بازرسان معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با اشاره به اینکه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا‌های سلامت محور از وظایف مهم سازمان غذا و دارو است، گفت: در زمینه مقابله با قاچاق و تقلب کالا‌های سلامت محور در سال گذشته ۳۰۰ هزار بازرسی در کل کشور انجام و منجر به کشف ۴ میلیون قلم کالا به ارزش حدودی ۱۸۰ میلیارد تومان شد.

مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو افزود: در حوزه رسیدگی به شکایات نیز سامانه‌های مختلفی هست که شکایات مردمی ثبت و پیگیری می‌شود، در این راستا ۱۹ مورد گزارش از طریق سازمان بازرسی کل کشور، ۳۳۲ مورد از طریق سامانه شکایت‌های ریاست جمهوری، ۱۳۷۹ مورد از طریق سامانه میز خدمت، ۱۲ مورد سامانه درگاه ملی مجوز‌های کشور و ۲۴ مورد سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات احصا و به آن‌ها رسیدگی شده است.

علیرضا شریفی همچنین در حوزه مقابله با تبلیغات و خرید و فروش فرآورده‌های سلامت محور در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گفت: در فضای مجازی خرید و فروش قاچاق و تقلبی صورت می‌گیرد که با همکاری پلیس فتا ۴ هزار و ۱۴۵ سایت و صفحه مسدود شدند، همچنین در ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون نیز ۱۲۰۰ وب سایت و آدرس شناسایی شده و به مراجع قضایی ارجاع شده و تاکنون با ۱۵۰ مورد آن برخورد صورت گرفته است و اقدامات مقتضی در خصوص سایر آن‌ها نیز در جریان است.

همچنین ۴۰۰ مورد از سایت‌ها و آدرس‌های متخلف که اقدام به توزیع شیرخشک خارج از زنجیره می‌کردند و ۶ مورد از آن‌ها عرضه کننده بوتاکس غیر مجاز بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: