April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

قیمت ورق سیاه؛ آسان‌ترین راه برای خرید آن کدام است؟

چه عواملی روی قیمت ورق سیاه تاثیرگذارند؟ ورق سیاه کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد و توسط کارخانه‌های تولید فولاد در کشور ساخته می‌شود. افراد معمولا در اولین گام برای خرید این مقاطع فولادی قیمت آن را بررسی می‌کنند.

به‌طور کلی ورق‌های مختلفی در صنعت فولاد تولید می‌شود که هر کدام دارای ویژگی‌ها و کاربردهای متنوعی هستند. همچنین قیمت این مقاطع نیز معمولا با یک‌دیگر تفاوت دارد. از جمله‌ ورق‌های موجود در بازار می‌توان به ورق سیاه، ورق رنگی، گالوانیزه و ورق روغنی اشاره کرد.

برای خرید این مقاطع بهتر است ابتدا با ویژگی‌ها، کاربردها و عوامل تاثیرگذار بر قیمت آنها آشنا شویم. سپس آسان‌ترین راه خرید این مقاطع را بشناسیم. برای آگاهی از این موارد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع ورق‌های فولادی و عوامل تاثیرگذار بر قیمت آنها

امروزه کارخانه‌های تولید فولاد سعی دارند با عرضه ورق‌های فولادی مختلف، نیاز تمام صنایع و کسب‌وکارها را برطرف کنند. هر کدام از این مقاطع ویژگی، کاربرد و قیمت متفاوتی دارند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

ورق سیاه

ورق سیاه از مقاطع پرکاربردی است که با استفاده از روش نورد گرم تولید می‌شود. رنگ این ورق مات است و به همین دلیل نیز به آن ورق سیاه می‌گویند. این مقطع فلزی در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود که هر کدام برای استفاده در صنایع خاص مناسب هستند.

به‌طور کلی قیمت ورق سیاه نسبت به دیگر مقاطع فولادی کمتر است و به‌دلیل مقاومت بالایی که دارد از آن در صنایع مختلفی مانند کشتی‌سازی، خودروسازی و ساختمان‌سازی استفاده می‌شود.

قیمت ورق سیاه با توجه به عواملی مانند نوع سنگ آهن، مراحل ساخت، دستگاه‌های مورد استفاده برای تولید، عرضه و تقاضا، نرخ ارز و کارخانه تولیدکننده مشخص خواهد شد.

قیمت ورق روغنی

ورق روغنی از دیگر مقاطع فولادی است که از طریق نورد سرد تولید می‌شود. به‌دلیل ظاهر صاف و یک‌نواختی که دارد، از این ورق معمولا در مکان‌هایی که حفظ زیبایی ظاهر مهم است استفاده می‌کنند.

ورق روغنی دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا در برابر عوامل گوناگون، ماندگاری طولانی‌مدت، مقاوم در برابر رطوبت و انعطاف‌پذیری بالا است. به همین دلیل نیز استفاده از این مقطع فلزی در صنایع مختلفی همچون ساخت مبلمان، تولید لوازم خانگی، تولید محصولات فولادی و صنعت خودروسازی کاربرد دارد.

قیمت ورق روغنی نسبت به قیمت ورق سیاه بالاتر بوده و دلیل این موضوع نیز ویژگی‌های بهتر این مقاطع مانند مقاومت بیشتر در برابر زنگ، کیفیت بالاتر و طول عمر بیشتر آنها است.  

قیمت ورق گالوانیزه

قیمت ورق سیاه؛ آسان‌ترین راه برای خرید آن کدام است؟

ورق‌های فولادی هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند که استفاده از آنها را در صنایع مختلف ممکن کرده است. در کنار تمام خصوصیات خوب و کاربردی این ورق‌ها، همواره امکان زنگ‌زدگی و خوردگی در آنها وجود دارد.

گالوانیزاسیون به عملی گفته می‌شود که در آن ورق‌های فولادی را در حوضچه‌ای از روی مذاب‌شده غوطه‌ور می‌کنند تا با ایجاد یک لایه محافظتی روی ورق، مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی تا حد زیادی افزایش یابد.

ورق‌های گالوانیزه معمولا از ویژگی‌هایی مانند ماندگاری بالا، زمان تولید کوتاه، قابلیت جوشکاری و شکل ظاهری مطلوب برخوردارند. به همین دلیل نیز می‌توان از انها در صنایعی مانند ساختمان‌سازی، خودروسازی، تولید لوازم خانگی، ساختمان‌های صنعتی، برق، الکترونیک و کامپیوتر استفاد کرد.

قیمت ورق گالوانیزه معمولا با توجه به کیفیت آن و کارخانه‌ای که این مقاطع را تولید کرده است مشخص می‌شود. همچنین روش‌های مختلفی برای تولید ورق روغنی وجود دارد که روی قیمت آن تاثیر می‌گذارند.

قیمت ورق رنگی

ورق رنگی نوعی ورق گالوانیزه است که با استفاده از رنگ‌های مخصوص گالوانیزه، علاوه‌بر اینکه مقاومت آنها را در برابر عوامل طبیعی و رطوبت افزایش می‌دهند؛ باعث زیبایی ورق‌ها و امکان استفاده از این مقاطع در محیط‌های مختلف نیز می‌شوند.

از جمله کاربردهای ورق رنگی می‌توان به استفاده در صنعت خودروسازی، ساخت‌وساز نمای خارجی و داخلی سازه‌ها، تولید لوازم فلزی مختلف و ساخت کانتینر اشاره کرد.

این مقاطع انواع مختلفی دارند به همین دلیل نیز قیمت ورق رنگی در نخستین مشخصه به نوع آن بستگی دارد. دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت این ورق‌ها شامل کارخانه تولیدکننده آن، نحوه تولید و کیفیت نهایی مقاطع است.

قیمت ورق سیاه؛ آسان‌ترین راه برای خرید آن کدام است؟

نحوه خرید آسان ورق فولادی

پس از بررسی انواع مقاطع فولادی و عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق بهتر است با راه‌های مختلف خرید این مقاطع آشنا شویم. به‌طور کلی راه‌هایی مانند خرید از کارخانه و خرید به‌صورت آنلاین وجود دارد که در ادامه به‌بررسی آنها می‌پردازیم:

خرید ورق از کارخانه

شاید با این تصور که قیمت ورق سیاه از درب کارخانه مناسب‌تر است این روش را انتخاب کنید اما باید بدانید امکان خرید مقاطع فولادی از کارخانه فولاد مبارکه برای اشخاص عادی وجود ندارد.

البته می‌توانید از طریق کارخانه‌های اکسین و کاویان برای خرید ورق فولادی مورد نظر خود اقدام کنید. همچنین باید گفت درصورتی این امکان وجود دارد که ورق را در تناژ بالا بخواهید. این کارخانه‌ها شیت‌های ورق را در اندازه و طول مشخص عرضه می‌کنند پس اگر نیاز به برش در ورق داشته باشید، نمی‌توان خرید از کارخانه را به شما پیشنهاد کرد.

خرید آنلاین مقاطع فولادی

 مجموعه‌های آنلاین معمولا انبارهای متنوعی دارند، پس امکان سفارش ورق در ضخامت و متراژ‌های متفاوت برای شما وجود خواهد داشت. دراین‌بین یافتن مجموعه‌ای که علاوه‌بر توجه به کیفیت مقاطع، به نحوه ارسال دقیق و برآورده‌سازی نیازهای مشتری دقت کند، شاید کمی مشکل باشد.

سفیران آهن با تجربه بالا در زمینه فروش انواع مقاطع فولادی توانسته رضایت بسیاری از مشتریان را کسب کند. با انتخاب این مجموعه، مشاوران سفیر آهن از ابتدای ثبت سفارش تا تحویل بار در کنار شما خواهند بود.

یکی از عوامل مهم در فروش مقاطع فولادی با بهترین کیفیت، نگهداری آنها در مکانی مناسب و بارگیری صحیح و استاندارد آنها است تا هیچ‌گونه آسیبی به ورق‌ها وارد نشود. سفیران آهن با رعایت تمام اصول و نکات سعی دارد بهترین مقاطع را به مشتریان عرضه کند.

جمع‌بندی

قیمت ورق سیاه معمولا اولین مشخصه‌ای است که افراد برای خرید این مقطع فولادی پرکاربرد بررسی می‌کنند. با توجه به اینکه عواملی مانند کیفیت متریال، کارخانه سازنده و میزان خلوص سنگ آهن روی قیمت این ورق تاثیر دارند بهتر است توجه خود را به کیفیت آن معطوف کنید.

برای دیگر ورق‌های فولادی مانند ورق روغنی، گالوانیزه و ورق رنگی نیز این موضوع صدق می‌کند. بهتر است پیش از هر تصمیمی یک روش مطمئن و آسان برای خرید این مقاطع انتخاب کنید.

سفیران آهن با فراهم کردن شرایطی آسان برای خرید، ارائه مشاوره لازم برای انتخابی درست و نظارت بر روند بارگیری و ارسال، به‌عنوان مجموعه‌ای معتبر در زمینه فروش مقاطع فولادی شناخته می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: