May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۶۶۷
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
0

با پاسپورت ایرانی کجا بریم؟

یکی از نگرانی‌ها در انتخاب تور خارجی امکان دریافت ویزاست. برخی از کشورها به سختی ویزا می‌دهند. برخی ویزای فرودگاهی دارند و تعدادی هم ممکن است اصلا ویزای شما را صادر نکنند. به همین دلیل انتخاب یک سفر خارجی بدون ویزا، می‌تواند دغدغه بسیار کمتر و البته هزینه پایین‌تری را به دنبال داشته باشد. برای آنکه بدانیم به چه کشورهایی می‌توان بدون ویزا سفر کرد، به سراغ آژانس گردشگری دالاهو رفتیم. دالاهو با سال‌ها تجربه در برگزاری تورهای خارجی، تا به امروز بیش از 200000 نفر را به مقاصد گوناگون برده و با برنامه‌های دقیق سفر، کاری می‌کند که بهترین نتیجه را از بودجه و زمانی که به سفر اختصاص داده‌اید، بگیرید. در اینجا همراه با دالاهو بیشتر درباره تورهای خارجی بدون ویزا برایتان گفته‌ایم.

با پاسپورت ایرانی کجا بریم؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه برایتان بگوییم، ایرانیان برای ورود به 52 کشور، نیاز به ویزا ندارند و یا می‌توانند از خدمات ویزای فرودگاهی یا الکترونیک استفاده کنند. اما برای ورود به 188 کشور دیگر، باید ویزا بگیرید. فرآیند گرفتن ویزا شاید از دور سخت و عجیب به نظر برسد اما آژانس‌های گردشگری معتبر مانند دالاهو می‌توانند برای اکثر مسافران تورهایشان ویزا بگیرند. هزینه ویزا معمولا جداگانه حساب می‌شود و باید چند هفته قبل از شروع سفر برای گرفتن آن اقدام کنید. چرا که فرآیند صدور ویزا برای هر کشور قوانین و روال مشخصی دارد که باید به درستی طی شود.

کشورهای نیمه آسیایی- نیمه اروپایی

در لیست کشورهایی که بدون ویزا می‌توانید به آنها سفر کنید دو مقصد پرطرفدار به چشم می‌خورد. تور گرجستان و تور ترکیه که سالیانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کنند. این دو کشور نیمه آسیایی و نیمه اروپایی هستند. به همین دلیل با سفر کردن به آنها می‌توانید تجربه‌های بسیاری را به‌دست بیاورید.

مثلا اگر به گرجستان بروید و شهر تفلیس را برای بازدید انتخاب کنید، مجسمه مادر، پل صلح، تله کابین، خانه‌های دوره کمونیست و پارک ملی گرجستان را خواهید دید. در برنامه تور گرجستان دالاهو دیدنی‌های دیگری هم به تور اضافه شده و ضمنا می‌توانید در برنامه‌های خاص ترکینگ که فقط توسط دالاهو برگزار می‌شود، شرکت کنید. گرجستان کشوری سرسبز با تاریخ پر فراز و نشیب است. شناخت عمیق گرجستان، دیدگاهی متفاوت را درباره این سرزمین در نگاه‌تان خلق می‌کند. برای شرکت در تور گرجستان دالاهو با سریع‌تر اقدام نکید. چرا که این تور در حال پر شدن است.

اگر بخواهید بدون ویزا ترکیه را ببینید، شهرهای زیبایی انتظارتان را می‌کشند. استانبول از مهم‌ترین و خاص‌ترین مقاصد سفر به استانبول است. در این شهر می‌توانید نشانه‌های دوره عثمانی را ببینید. در بازارهای سنتی و مدرن شهر بگردید، به مقاصد ثبت یونسکو بروید، غذاهای عالی بخورید و از سفرتان واقعا لذت ببرید.

اگر استانبول را دیده‌اید، می‌توانید به مناطق خاص‌تری در ترکیه بروید. مثلا تور کاپادوکیا از جمله آنهاست. در این تور به بخشی از ترکیه می‌روید که تاریخش به دست کسانی نوشته شده که جز اولین پیروان دین مسیحیت به شما می‌روند. در کاپادوکیا می‌توانید سوار بالن شوید، غذاهای خوشمزه را بچشید، کلیساهای مخفی را ببینید، به شهرهای زیرزمینی سر بزنید و در هتل‌های صخره‌ای اقامت کنید. کاپادوکیا ترکیه، سرزمینی پر از ناشناخته است که در فصل‌های گوناگون می‌توانید آن‌را ببینید.

با پاسپورت ایرانی کجا بریم؟

سفر بدون ویزا و ویزای فرودگاهی

علاوه بر کشورهای ذکر شده، بدون ویزا می‌توانید چند سرزمین دیگر از جمله مالزی، قزاقستان، ارمنستان، دومنیکا، هائیتی، ونزوئلا، جمهوری سورینام و جزایر میکرونزی سفر کنید. در بین این کشورها، ارمنستان بسیار پرطرفدار است و سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن آن رهسپار می‌شوند.

علاوه بر کشورهای بدون ویزا، شما می‌توانید در سفر به لائوس، نپال، کامبوج، بولیوی و... از خدمات ویزای فرودگاهی استفاده کنید. این ویزا سریع صادر می‌شود شما وارد کشور میزبان می‌شوید اما در مواردی هم پلیس فرودگاه می‌تواند به دلایل امنیتی از ورود گردشگر به کشور میزبان جلوگیری کند.

با ویزا کجا بریم؟

با اینکه لیست کشورهای بدون ویزا را در دست دارید، می‌توانید از بین مقاصد دیگر هم، سرزمین‌هایی را برای سفر انتخاب کنید. البته اگر برنامه سفرتان را به یک آژانس گردشگری خبره بسپارید که تجربه زیادی برای دریافت ویزا و برگزاری تور داشته باشد. از تور سریلانکا و تور برزیل گرفته، تا تور قرقیزستان و نپال و یا سفر به ماداگاسکار و فیلیپین می‌تواند به راحتی انجام شود. تا به امروز بیش از دویست هزار نفر با دالاهو سفر کرده‌اند.

با پاسپورت ایرانی کجا بریم؟

آنها برای دیدن طبیعت و شناخت تاریخ کشورها و شهرهای دیگر، کوله‌بار بسته‌اند و با دنیایی از خاطرات و تجربه‌های ناب به خانه آمده‌اند. برای دالاهو سفر تنها یک فرآیند عادی نیست. بلکه جزیی از زندگی است و چه بسا در کنار والاترین‌ اهداف قرار می‌گیرد. اگر دوست دارید تجربه‌هایی ناب داشته باشید و به مقاصد کمتر شناخته شده سفر کنید، دالاهو از بهترین پیشنهادهاست. برای اطلاع از برنامه سفرها، قیمت تور خارجی، برنامه سفرهای داخلی و شناخت بیشتر دالاهو، وارد سایت این آژانس گردشگری به آدرس dalahoo.com شوید و یا با شماره 02141663000 تماس بگیرید تا کارشناسان دالاهو شما را برای رسیدن به مقاصد رویایی‌تان راهنمایی کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: