سرهنگی شرایط بازگشت به دوران اوج جزیره را تشریح کرد
کد خبر: ۳۹۸۷۲۴
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
مدیرعامل منطقه آزاد کیش شرایط بازگشت به دوران اوج جزیره را تشریح و بر تکریم بخش خصوصی برای رونق اقتصادی کیش تاکید ک

تکریم بخش خصوصی برای رونق اقتصادی کیش

سالهاست از اقتصاد دولتی رنج می‌بریم. از یک سو اقتصاد دولتی با چالش‌های سومدیریت، رانت، مدیران ناکارآمد، اما سفارش شده، تضعیف بخش خصوصی، نبود قدرت رقابت و بسیاری معضلات دیگر رو به رو شده و از سوی دیگر دولت‌ها رغبتی به فاصله گرفتن از اقتصاد دولتی نشان نمی‌دهند و حتی در قالب تشکیل شرکت‌های خصولتی، همچنان بر اقتصاد دولتی اصرار می‌شود. اما مشکلاتی همچون کمبود اعتبار، بحران ناشی از تحریم ها، تحریم شرکت‌های دولتی که منجر به بلوکه شدن ارز کشور می‌شود و بسیاری موارد دیگر بیانگر آن است که باید توجه ویژه‌ای به اقتصاد بخش خصوصی صورت بگیرد.

مناطق آزاد زمینه ساز رونق

یکی از بخش‌هایی که می‌تواند منجر به رونق اقتصادی شود، بکارگیری ظرفیت مناطق آزاد اقتصادی است. اگرچه اکنون ۸ منطقه آزاد درکشور فعال هستند، اما کیش به عنوان مروارید خلیج فارس در صدر آن‌ها قرار دارد. کیش ظرفیت‌های متعددی دارد که بکارگیری هر یک از آن‌ها می‌تواند دستاورد‌های خوبی داشته باشد. کیش در گردشگری، واردات، صادرات، تولید، تجارت و... یک سروگردن از دیگر مناطق آزاد بالاتر است به ویژه آنکه کیش قدرت مقابله با دیگر جزایر خلیج فارس را دارد و می‌توان با مدیریت درست در کیش، مسیر پرواز‌های ایرانیان را از دوبی به سوی کیش اصلاح کرد.

ضرورت جذب سرمایه گذار

برای آنکه کیش بتواند نقش خود را بخوبی ایفا کند، باید به فکر جذب سرمایه گذار بود و از ظرفیت سرمایه گذاران در ایجاد زیرساخت‌ها استفاده کرد. این مهم می‌تواند باعث زمینگیر شدن سرمایه‌های بخش خصوصی به نفع کیش شود. البته سرمایه گذاری در هر رتبه‌ای می‌تواند تاثیرگذار باشد و حتی سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت نقش تعیین کننده‌ای در رونق کیش خواهد داشت. اما نکته مهم اینجاست که می‌بایست امنیت لازم را برای سرمایه گذاران ایجاد کرد تا با خیال راحت سرمایه‌های خود را به کیش منتقل کنند که این مهم نیازمند اعتقاد مدیریت کلان کیش به بخش خصوصی است.

ثبات رویه در دستور کار

در این رابطه رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی به کیش رفت تا در نشست مشترکی با مدیران کیش و مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش، چالش‌های موجود بررسی و راهکار‌های لازم ارایه شود. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست گفت: ثبات رویه و تغییر روند موجود از اهداف سازمان منطقه آزاد کیش در دوره مدیریت جدید است و امیدواریم با همکاری بخش خصوصی در بازگرداندن کیش به دوران اوج خود سهیم بوده و نقش مهم و تاثیر گذارخود را ایفاء کنیم.
"رحیم سرهنگی" با بیان این که اجرای کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد ضامن رشد و توسعه این مناطق است؛ گفت: با بکارگیری تمام ظرفیت‌های این قانون، در راستای شناساندن نقش منطقه آزاد کیش در کمک به اقتصاد کشور گام برخواهیم داشت.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت هتل های کیش در تابستان ۱۴۰۲ افزایشی است یا کاهشی؟


وی مردم، سرمایه گذاران و کارآفرینان را صاحبان اصلی کیش دانست و نقش آنان را در آبادانی و رونق کیش ستود و افزود: هر یک از پروژ‌هایی که توسط بخش خصوصی در جزیره کیش ایجاد شده است؛ سرمایه ملی و باعث افتخار کشور است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به گذشته پر رونق کیش، از این جزیره به عنوان یک برند یاد کرد و گفت: عدم ثبات مدیریتی، در فاصله گرفتن کیش از دوران اوج و درخشش خود در گذشته، نقش بسیار مهمی داشته است.
سرهنگی با اشاره به نقش اقتصاد در تامین امنیت و گسترش فرهنگ در جامعه، از اقتصاد به عنوان ستون جامعه یاد کرد و افزود: ثبات در رویه‌ها و فرایند‌های اداری و خدماتی در سازمان منطقه آزاد کیش وبه نوبه آن جلوگیری از سردرگمی سرمایه گذاران، سهولت در صدور مجوز‌های کسب و کار و کاهش بروکراسی اداری از اهداف این سازمان است که رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.

کیش سد راه خروج ارز

معصومه پاشایی بهرام گفت: وجود زیرساخت‌های مناسب در کیش و مطرح شدن این جزیره به عنوان مقصد گردشگری، باعث جلوگیری ازخروج ارز از کشور و کمک به اقتصاد کشور شده است. معصومه پاشایی بهرام با اشاره به تغییر نگاه برخی از مسوولان به مناطق آزاد در سه ساله گذشته گفت: با برگزاری نشست‌های مختلف و با تعامل، همدلی و هم افزایی، مشکلات حاکم بر مناطق آزاد رفع خواهد شد و دیدگاه مسوولان به مناطق آزاد از جمله کیش که با وجود زیر ساخت‌های مناسب، مقصد گردشگری شده و سالانه مانع خروج مبالغ قابل توجهی ارز از کشور می‌شود؛ تغییر می‌یابد.
وی با اشاره به سوابق رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امروز آغاز همدلی و همکاری بیش از پیش سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با سازمان و زمینه ساز درخشش جزیره کیش در حوزه‌های مختلف است.
رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت ثبات مدیریتی در پیشبرد امور و رشد و توسعه مناطق، اظهارداشت: با تغییرات مدیریتی پی درپی، برنامه توسعه هر منطقه از مسیر خارج شده و به تعویق می‌افتد از اینرو درخواست اکثر فعالان اقتصادی کشور به ویژه مناطق آزاد ایجاد ثبات مدیریتی است.

نگاه ویژه به سرمایه گذار

در ادامه این نشست رئیس هیئت مدیره مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست را نشانه اهمیت و نگاه ویژه وی به سرمایه گذاران، کارآفرینان، موضوعات اقتصادی و معیشتی مردم دانست. نادر کشتکار از اعلام آمادگی بخش خصوصی در جهت همراهی و همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در دوره مسوولیت "رحیم سرهنگی" فصل نوینی از پیشرفت و توسعه کیش به ثبت برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: