April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۷۳۷
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
0

دی سی پلاس؛ یک گام تا خودکفایی

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه؛ مسعود درستی با اشاره به اینکه قطار DC اولین نسل قطار‌های مترو به شمار می‌رود که ۲۳ سال از بهره‌برداری آن‌ها گذشته است گفت: در این مدت رده‌های مختلف تعمیراتی در این قطار‌ها انجام شده؛ اما، چون از نسل قدیمی قطار‌ها هستند تأمین قطعات برای اورهال آن‌ها به سرانجام نرسیده و بهره‌وری آن‌ها کاهش یافته است. برای حل این مشکل متخصصان شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ارتقا برخی از قطعات را پیشنهاد دادند.

 


وی ادامه داد: نقشه راهی جدید برای اورهال، نوسازی و ارتقا قطار‌های DC ترسیم شد و با توجه به بالابودن حجم کار سعی کردیم برنامه‌ریزی انجام شده نه زیاد ایده‌آل باشد و نه نسبت به هزینه‌ای که می‌شود بدون خروجی باشد که خوشبختانه موفق هم بودیم.

 


مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با تأکید بر اینکه پروژه DC پلاس به همت متخصصان شرکت بهره‌برداری مترو و حمایت شهردار محترم تهران آغاز شد تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از حجم جابه‌جایی مسافر توسط قطار‌های DC انجام می‌شود و بیشتر بار مسافری بر روی قطار‌های AC است؛ اما با شروع پروژه DC پلاس پیش‌بینی می‌کنیم سهم قطار‌های نسل اول به ۳۸ تا ۴۰ درصد افزایش یابد و بتوانیم بخشی از کمبود ناوگان خود را با احیا قطار‌های قدیمی جبران کنیم.

 


وی گفت: تولد دوباره اولین نسل قطار‌های مترو با عنوان DC پلاس با تغییرات اساسی در بخش‌های فنی و حتی ظاهری همراه بود و رکورد جدیدی در تعمیرات قطار‌های مترو را به ثبت رساند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: