May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۷۴۳
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
سید ابراهیم رئیسی گفت: قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال نماد خودباوری و اراده مهندسان ، مشاوران و کارگران ایرانی است.

قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال نماد افتخار ایران است

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در آیین بهره برداری از مسیر رفت قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال این طرح را نماد خودباوری و اراده مهندسان و مشاوران و کارگران ایرانی دانست و گفت: صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و مصرف سوخت از جمله مزایای بهره برداری از این طرح بزرگ است.

او افزود: حوادث و تلفات جاده‌ای یکی از نکات ناراحت‌کننده است که هم ما و هم پلیس راهور رنج می‌بریم که بخشی از آن مربوط به رانندگان و بخشی مربوط به جاده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال با بیش از ۲ سال کار سخت و شبانه روزی به سرانجام رسیده است، ادامه داد: این طرح نماد ایمان، خودباوری، علم و توانایی و در یک جمله نماد افتخار ایران است.

سید ابراهیم رئیسی گفت: انشاالله با همان همتی که ساخت قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال آغاز شد و پایان یافته است قطعه بعدی نیز به نام غدیر شروع می‌شود.

او افزود: قطعه ۳ آزاد راه تهران شمال نیز همانند قطعه ۲ در زمان کوتاه و با دقت بالا باید انجام شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه مراحل ساخت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال توسط مهندسان و تجهیزات ایرانی انجام شده است، از وزیر راه و شهرسازی، مسئولان بنیاد مستضعفان، استانداران سه تهران، البرز و مازندران، کارکنان راهداری و مردم این منطقه قدردانی کرد و افزود: اگر اهالی منطقه همکاری نمی‌کردند امکان نداشت این طرح اجرا شود.


آزاد راه تهران شمال نمایشگاهی از توان ایرانی

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: تلاش‌ها و پیگیری‌های خوبی در مدت بیش از ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم برای اجرای این طرح انجام شده است
او با بیان اینکه ۱۰ شرکت پیمانکار، ۱۶ شرکت مشاور و یک هزار و ۵۰۰ دستگاه مهندسی ایرانی در ساخت این طرح فعال هستند، افزود: آزاد راه تهران - شمال نمایشگاهی از تکنولوژی و کار نیرو‌های ایرانی است که با همکاری دولت و بنیاد مستضعفان در این شرایط سخت اداره شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد قطعه دوم این‌آزادراه در مسیر برگشت نیز در این دولت بهره برداری شود

رئیس‌جمهور بعد از افتتاح قطعه دوم آزادراه تهران - شمال برای آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم این آزادراه با بالگرد وارد حوزه استحفاظی استان مازندران شد

قطعه ۲ آزادراه تهران ـ شمال ۱۶.۵ کیلومتر طول دارد و نخستین آزادراهی است که دولت در سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌کند و از ویژگی‌های برجسته این قطعه این است که ۸۶ درصد این قطعه از پل و تونل تشکیل شده که نشان‌دهنده حجم سنگین عملیات اجرایی و پیچیدگی‌های فنی در ساخت آزادراه‌ها است

پس از بهره برداری از قطعه ۲، قطعه سوم آزادراه تهران ـ شمال به طول ۴۷ کیلومتر که از پل زنگوله در ابتدای مازندران آغاز می‌شود و در سه‌راهی دشت نظیر به قطعه چهارم این آزادراه متصل می‌شود نیز آغاز شد.

اجرای قطعه سوم آزاد راه تهران شمال که در محدوده استان مازندران قرار دارد از طریق سرمایه‌گذاری کشور چین در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: