April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۷۷۲
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
محققان دریافته‌اند که ساعت‌های هوشمند می‌توانند بیماری پارکینسون را مدت‌ها پیش از پزشکان تشخیص دهند.

تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون با استفاده از ساعت‌های هوشمند

در مطالعه‌ای که در مجله Nature Medicine منتشر شد، محققان پس از تجزیه و تحلیل داده‌های بیش از ۱۰۳ هزار نفر که به مدت هفت روز از دستگاه‌های پوشیدنی‌های با درجه پزشکی مانند ساعت‌های هوشمند با شتاب‌سنج استفاده کردند و سرعت حرکت آن‌ها به طور مداوم اندازه گیری شد، دریافتند که این دستگاه‌ها می‌توانند پارکینسون را مدت‌ها قبل از تشخیص بالینی تشخیص دهند.

ساعت‌های مذکور سیگنال‌های حرکتی شرکت‌کنندگان را پیش از مقایسه این داده‌ها با گروهی از افراد مبتلا به بیماری پارکینسون از طریق یک مدل هوش مصنوعی شمارش کردند و این مدل توانست در مقیاس زمانی پیشرفت بیماری را پیش بینی کند.
سینتیا سندور، نویسنده این مقاله گفت: در اینجا ما نشان دادیم که داده‌های به دست آمده در طول یک هفته می‌توانند رویداد‌ها را تا هفت سال آینده پیش بینی کنند.

وی افزود: با این نتایج، ما می‌توانیم یک ابزار غربالگری ارزشمند برای کمک به تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون ایجاد کنیم که کارکرد آزمایش‌های بالینی را بهبود می‌یخشد و به بیماران اجازه می‌دهد تا در آینده و زمانی که چنین درمان‌هایی در دسترس قرار می‌گیرند، به درمان‌ها در مراحل اولیه دسترسی داشته باشند.

منبع:۲۴.ae

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: