April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۸۸۲
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
یک مربی کانون گفت: برای تحقق هدف چنین روزی و افزایش سطح کیفیت کتابخوانی کودکان و نوجوانان باید کتاب‌های به روز‌تر و بیشتری وارد کتابخانه‌های کانون شود.

افزایش سطح کیفیت کتابخوانی کودکان نیازمند ورود کتاب‌های جدید به کانون است

مهدیه صدری مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص روز ادبیات کودکان و نوجوانان گفت: از دوجهت اهمیت این روز را می‌توان عنوان کرد یکی آشنا کردن کودکان و نوجوانان با کتاب و به کارگیری اهداف کتاب‌ها در روند زندگی شان مثل آموزش مهارت‌های اجتماعی (دوست داشتن، احترام گذاشتن، همدلی کردن و...) که از ابتدای کودکی از طریق کتاب بچه‌ها می‌توانند یاد بگیرند و از جهت دیگر نویسنده‌ها متوجه اهمیت و حساسیت کتاب‌های کودک باشند و توجه بیشتری به کتاب‌های کودکان از لحاظ محتوایی و ظاهری شود.

صدری در خصوص تاثیر قصه گویی بر روی جهان بینی و شکل گیری شخصیت کودکان گفت: بعد از شنیدن قصه بچه‌ها در مورد شخصیت‌ها و اتفاقات قصه تامل و فکر می‌کنند و خودشان را جای شخصیت‌ها می‌گذارند و به صورت غیر مستقیم آن اتفاق را تجربه می‌کنند و بعد از اتمام قصه توسط مربی در مورد اهداف و اتفاقات قصه گفتگو می‌کنند قاعدتاً در این روند روش‌های درست زندگی را یاد می‌گیرند و با حقایق زندگی آشنا می‌شوند و همین باعث شکل گیری درست شخصیت کودکان می‌شو‌د.

وی افزود: برای من که یک مربی هستم این فرصت را می‌دهد که بچه‌ها را خاص‌تر و ویژه‌تر با برنامه‌های کانون که در ارتباط با نویسندگان و ادبیات کودکان و نوجوانان آشنا کنم. با این روند بچه‌ها به اهمیت ادبیات کودکان و نوجوانان پی می‌برند و ما هم به اهدافی که در برنامه ریزی‌های خود در کانون داریم نزدیکتر می‌شویم.

به گفته صدری برای روز ادبیات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری برنامه‌هایی از جمله دعوت از نویسندگان و شاعران حوزه کودک و نوجوان، برگزاری برنامه کتاب خوانی، بازی و مسابقه‌های گوناگون دارد، در کتابخانه‌های کانون که در این ویژه برنامه‌ها نویسندگان و شاعران خودشان را معرفی می‌کنند و در مورد روند نویسنده شدن و شاعر شدنشان و مسیری که طی کرده اند صحبت می‌کنند و در ادامه بچه‌ها که از قبل کتاب‌های نویسنده یا شاعر دعوت شده را خوانده اند در مورد محتوا کتاب سوال می‌کنند.

وی افزود: از دیگر فعالین‌های کانون در این روز برگزاری برنامه‌های کتاب خوانی مثل کافه کتاب که به این شکل است که یک کتاب را بچه‌ها از قبل خوانده اند و در کنار هم کتاب را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند که البته درآخر همراه با پذیرایی توسط خود اعضا برگزار می‌شود، همچنین بازی و مسابقاتی که با محتوای کتاب یا معرفی نویسندگان و شاعران است برای اعضا اجرا می‌شود.

صدری گفت: برای تحقق هدف چنین روزی و افزایش سطح کیفیت کتابخوانی کودکان و نوجوانان باید کتاب‌های به روز‌تر و بیشتری وارد کتابخانه‌های کانون بشود، اگر امکان داشت نویسندگان و شاعران حوزه کودک و نوجوان دارای یک گروه یا انجمنی بودن که به تعداد مراکز کانون برای روز ادبیات کودک و نوجوان با کانون همکاری می‌کردند.

وی افزود: و از دو سه هفته قبل یک جدول ترتیب داده می‌شد که در این روز در هر مرکز یک نویسنده و یا شاعر حضور پیدا می‌کرد و با بچه‌ها گفتگو می‌داشتند و اینکه از دو سه هفته قبل جدول حضور نویسندگان در مراکز به طور کامل در مراکز یا در سایت یا کانال‌ها و پیج مراکز گذاشته میشد و اعضا بنا به علاقه‌ای که به نویسنده‌ای که دارند در مراکز حضور پیدا می‌کردند به نظرم این کار باعث تعامل بیشتر کانون و نویسندگان و بچه‌ها می‌شود

او می‌گوید: اینکه در یک جدول لیستی از اسامی نویسندگان و شاعر به چشم بچه‌ها بیاید باعث آشنایی بیشتر بچه‌ها می‌شود و بچه‌ها با یک برنامه یکدست هرساله متوجه اهمیت بیشتر ادبیات کودکان می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: