April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۹۲۲
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
سنگ نگاره (نقش برجسته) ساسانی که از انگلیس به کشور بازگردانده شده است در موزه ملی ایران رونمایی شد.

نقش برجسته ساسانی در موزه ملی ایران رونمایی شد

سنگ نگاره (نقش برجسته) ساسانی که بامداد روز چهارشنبه - هفتم تیر - به ایران بازگردانده شد، امروز دوشنبه ١٩ تیرماه با حضور کارشناسان و فعالان میراث فرهنگی در موزه ملی ایران رونمایی می‌شود و تا ٣١ تیر در معرض نمایش عمومی خواهد بود.

سنگ نگاره (نقش برجسته) ساسانی معروف به سرباز ساسانی ٣۵ سال پیش، غیرقانونی از ایران خارج و حدود هفت سال پیش در انگلیس کشف شد و با اقدام و پیگیری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزارت امورخارجه، به ایران بازگردانده شد.

این اثر تاریخی که متعلق به دوره ساسانی است، در سال ۱۹۸۸ میلادی وارد کشور امارات شده و سال ۲۰۰۶ از کشور امارات خارج شده است. زمان توقیف اثر در بریتانیا سال ۲۰۱۶ بوده است. زمان دقیق خروج این سنگ‌نگاره از ایران مشخص نیست، اما با توجه به زمان ورود آن به امارات که مصادف با ۱۳۶۷ شمسی است، به احتمال زیاد این اثر در زمان جنگ تحمیلی به شکل غیرقانونی از کشور خارج شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: