کد خبر: ۳۹۸۹۴۸
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
0
همزمان با بزرگداشت دهه امامت و ولایت و گرامیداشت عید غدیر، همایش زیست عفیفانه با هدف ترویج فرهنگ و حجاب اسلامی در جامعه، در سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد.

همایش زیست عفیفانه در سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ احمد اسفندیاری معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در این همایش که به‌صورت حضوری و وبیناری با حضور تعدادی از مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به شعار دهه امامت و ولایت در سال جاری گفت: شعار امسال که «امیرالمومنین (ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» است، به نوعی چگونگی زیست و سبک زندگی اسلامی در حوزه زندگی فردی و اجتماعی توجه داشته و پیروی از مولی‌الموحدین امیرالمومنین علی علیه‌السلام و فاطمه زهرا (س) را تنها راه رسیدن به سعادت معرفی می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بر ضرورت ترویج سبک زندگی فاطمی و علوی تأکید کرد و گفت: زنان و بانوان کشورمان نقش مهمی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ دینی با استفاده از مؤلفه‌های اخلاقی و پایداری و تحکیم و صیانت از بنیان خانواده دارند.
وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، یکی از مهم‌ترین مبانی دینی در حکومت اسلامی است و کسانی که در حوزه عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند، اجر و پاداش بالایی در پیشگاه خداوند متعال دارند.
اسفندیاری به اهمیت حجاب در آیات قرآن کریم و در اسلام و تأکیدات رهبر انقلاب درباره این موضوع اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم و معزز انقلاب بیان فرمودند مسأله حجاب در حقیقت فراتر از یک مسأله شرعی و دینی و کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است.
وی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی از مهم‌ترین وظایف بسیج است، اظهار داشت: بسیجیان نقش مؤثر و مهمی در عرصه‌های گوناگون کشور داشته و لازم است از توان و ظرفیت این حوزه در ترویج، روشنگری و آگاهی‌بخشی جامعه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بیش از پیش استفاده بهینه کرد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه مقوله عفاف و حجاب یک نکته تببینی و ایجابی و حفظ آن یک وظیفه است، گفت: در خصوص ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که موضوعی دینی، انسانی و قانونی است فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و لازم است با استفاده از سازوکار‌های مؤثر فرهنگی در نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب علاوه بر محیط خانواده، در محیط کار و در نهایت در سطح جامعه تلاش شود تا با حفظ حجاب به تحکیم خانواده و افزایش امنیت اخلاقی در جامعه کمک شود.
اسفندیاری با تأکید بر اینکه تک‌تک افراد جامعه مأموریت دارند در گسترش و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب نقش‌آفرینی کنند، یادآور شد: عفاف و حجاب در آموزه‌های دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات امام خمینی و مقام معظم رهبری جایگاه رفیعی دارد و مدیران را باید به‌عنوان خط مقدم فعالان عرصه‌های فرهنگی دانست و این عزیزان باید بدانند به‌عنوان الگوی سایر کارکنان در زمینه شرکت در مناسبت‌های مختلف مذهبی، دینی و کمیته‌های عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه و تکلیفی جدی دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: