April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۰۲۲
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: بخش عمده ای از اختلافات در بخش قضایی مربوط به اسناد عادی است که بارسمی شدن آنها این مشکلات رفع می شود.

رفع بخش عمده‌ای از اختلافات قضایی از طریق رسمی شدن اسناد

علی خضریان گفت: در رابطه با بانک‌ها تأثیرات اسناد عادی کاملاً مشهود است چرا که معاملات و پرداخت وام بر اساس اسناد عادی باعث افزایش عدم پرداخت تسهیلات می‌شود و چالش‌هایی را برای ضامن ایجاد میکند.

به گفته سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، مسئله پولشویی و زمین خواری متاثر از عدم بازپرداخت‌ها و درگیری مردم و ضامنین با این معضل، اختلافات قضایی در مالکیت اسناد ۴٠ درصد از روستاییان کشور و بسیاری دیگر از این موارد باعث شد رهبری با ارجحیت فقه حکومتی بر فقه انفرادی باعث تسهیل در تصویب نهایی این قانون مهم شوند.

او می‌گوید: در صورتی که اسناد عادی از بین برود مشکلات بسیاری از مردم رفع می‌شود. به طوری که در مراجعات به محاکم قضائی به روشنی می‌توان مشاهده کرد که بسیاری از اختلافات موجود به اسناد عادی مربوط می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: