April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۰۴۰
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
وزیر جنگ صهیونیست‌ها برای دیدار با مقامات باکویی امروز به جمهوری آذربایجان خواهد رفت.

وزیر جنگ صهیونیست‌ها به باکو خواهد رفت

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه (۱۲ ژوئیه) در یک سفر رسمی به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان می‌رود.

در این سفر که تا ۱۴ ژوئیه ادامه خواهد داشت، گالانت با الهام علی اف رئیس جمهور کشور، ذاکر حسن اف همتای باکویی خود، ژنرال الچین قلی اف فرمانده گارد مرزی ملی و دیگر مقامات ارشد امنیتی باکو دیدار خواهد کرد.

هدف از سفر گالانت به باکو تقویت روابط راهبردی بین کشورها، تشدید همکاری‌های سیاسی و گسترش روابط امنیتی - فناوری بین دو کشور است. در بیانیه وزارت جنگ رژین صهیونیستی ادعا شده است که قرار است وزیر جنگ آن‌ها در دیدار با همکاران خود راه‌های تقویت ثبات منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

جمهوری آذربایجان اواخر دی ماه، رسما «مختار ممدوف» را به عنوان سفیر خود در سرزمین‌های اشغالی منصوب کرد. باکو و تل‌آویو از سال ۱۹۹۲ روابط خود را آغاز کرده‌اند، اما اولین باری بود که جمهوری آذربایجان توسعه روابط دو جانبه را در بالاترین سطح یعنی تبادل سفرا انجام داد.

چندی پیش نیز الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان به مناسبت نخست وزیری مجدد بنیامین نتانیاهو، برای او پیام تبریک ارسال کرد. رژیم صهیونیستی از اوایل دهه ۱۹۹۰ در باکو سفارت داشت و در سال‌های اخیر از حامیان نظامی مهم جمهوری آذربایجان بوده است که در این میان می‌توان به حمایت دیپلماتیک از باکو در بن بست با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ اشاره کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: