کد خبر: ۳۹۹۰۵۷
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
با حضور رئیس‌جمهور کشورمان در کنیا، پهپادهای ایرانی مخصوص حوزه کشاورزی در آسمان آفریقا اوج می‌گیرند.

پای پهپادهای کشاورزی ایران به آفریقا باز شد

پهپاد‌های تولیدی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی که کاربرد‌های دوگانه برای «سم پاشی» زمین‌های کشاورزی و همچنین «بازرسی مزرعه» با قابلیت پردازش تصویر برای اموری از جمله نقشه برداری و تشخیص آفات مزارع دارد، روز چهارشنبه در جریان سفر رییس جمهور و هیات همراه به کنیا با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی در مرکز نوآوری و فناوری ایران در نایروبی باهدف بازاریابی برای محصولات دانش بنیان ایرانی رونمایی شد.

پهپاد پلیکان ۲ ساخت یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی است که دارای قابلیت‌های منحصر به فردی از جمله پیشرانه صنعتی ضد آب و گرد و غبار، دارای بازو‌های جداشونده و آماده‌سازی در ۲ دقیقه، پرواز اتوماتیک، پاشش ۲ هکتار در هر پرواز، پوشش عرضی ۵ الی ۶ متر، قابلیت نصب انواع ماژول‌های کشاورزی، پمپاژ ۶ لیتر در هر دقیقه و دارای نرم‌افزار هوشمند تشخیص مسیر پرواز است.

آیت الله رئیسی صبح امروز به وقت محلی وارد فرودگاه نایروبی شد و مورد استقبال مقامات کنیایی قرار گرفت و سپس آیین استقبال رسمی از سوی «ویلیام سامویی روتو» رئیس جمهور کنیا در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور انجام شد.

رؤسای جمهور ایران و کنیا پس از معارفه هیات‌های سیاسی، وارد مذاکره خصوصی شدند؛ انجام مذاکرات مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور و امضای پنج سند همکاری از برنامه‌های امروز رئیس جمهور ایران و هیأت همراه در کنیا بود.

این نخستین سفر رئیس جمهور ایران به آفریقا پس از ۱۱ سال است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: