April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۰۶۹
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۳۰۰ هزارهکتار معادل ۲۷ درصد رشد داشته است.

خرید تضمینی گندم ۲۷ درصد افزایش یافت

علیقلی ایمانی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تا روز گذشته بیش از ۶ میلیون تن گندم خرید تضمینی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن معادل ۲۷ درصد رشد داشته است.

به گفته او، مدت زیادی است که پرداخت مطالبات گندمکاران روی عدد ۵۷ درصد باقی مانده است و همچنان با احتساب نرخ علی الحساب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، ۴۳ درصد مطالبات پرداخت نشده و درنهایت این امر منجر به نارضایتی کشاورزان شده است.

ایمانی ادامه داد: از ابتدای فصل برداشت ریالی بابت گندم بذری به کشاورزان پیمانکار پرداخت نشده است و همین امر موجب شد که اکثر کشاورزان اعلام کنند چنانچه تدابیری در این زمینه اندیشیده نشود، ناچار به تحویل بذر تولیدی از شرکت‌ها و فروش در بازار آزاد هستند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به گذشت بیش از سه ماه از عدم پرداخت مطالبات بذر و نبود افق روشن در این خصوص، تهیه بذر گندم برای کشت سال زراعی جدید با مشکل روبرو خواهد شد.

او گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با اصلاح قیمت خرید تضمینی و تسریع در پرداخت مطالبات، میزان خرید تضمینی گندم به ۸ تا ۸ و نیم میلیون تن برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: