نگاهی به امکانات و خدمات بیمارستان تأمین‌اجتماعی حکیم جرجانی گرگان
کد خبر: ۳۹۹۱۰۲
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در مناطق مختلف کشور به گواه ارزیابی‌های صورت‌گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در زمره بیمارستان‌های برتر کشور به شمار می‌روند که با برخورداری از پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی و نیز بهره‌مندی از همکاری جمعی از پزشکان مجرب و متبحر کشور، خدمات درمانی رایگان به بیماران بیمه‌شده ارائه می‌دهند و به‌تعبیری پشتوانه و تکیه‌گاه و محل مراجعه اصلی بیمه‌شدگان این سازمان به‌هنگام نیاز به خدمات سلامت هستند.

بیمارستانی با بالاترین ضریب اشغال تخت در بین بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی

بیمارستان حکیم‌جرجانی گرگان یکی از این بیمارستان‌هاست که براساس آمار‌های ارائه شده از سوی مرکز آمار سازمان تأمین‌اجتماعی، بالاترین ضریب اشغال تخت را در بین بیمارستان‌های متعلق به این سازمان دارد و علاوه بر بیمه شدگان و مستمری‌بگیران گرگان و استان گلستان، پاسخگوی مراجعانی از استان‌های همجوار نیز هست.

این بیمارستان که در تیر ماه سال ١٣٨٢ افتتاح شده هم‌اکنون دارای بالغ بر ٢٠٠ تخت ثابت و یکی از دو بیمارستان ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی در استان گلستان است که ظرف مدت ۲۰ سال گذشته توانسته به‌عنوان تنها مرکز درمان بستری سازمان تامین اجتماعی در مرکز استان خدمات مناسبی به بیمه‌شدگان و شهروندان گلستانی ارائه کند.
بنا بر گفته‌های مراجعان به بیمارستان حکیم جرجانی گرگان، ساماندهی بخش‌های اورژانس، نوسازی و بهسازی اتاق‌های عمل، سهولت در نوبت‌گیری و تناسب امکانات با تعداد مراجعان، مهم‌ترین دلایل مراجعه بیماران به این بیمارستان بوده است.
"محمد. ف" مراجعه‌کننده‌ای که دچار بیماری کلیوی است و از شهرستان قائن خراسان جنوبی برای جراحی به این بیمارستان آمده، در این خصوص می‌گوید: برای بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی که هر ماه بخشی از درآمد خود را در قالب حق بیمه پرداخت می‌کنند، بهترین مراکز درمانی، بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی هستند. کیفیت خدمات درمانی بیمارستان حکیم جرجانی گرگان بسیار مناسب و پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان است و کارکنان این بیمارستان نیز برخورد خوبی با بیماران و همراهان دارند و بر تکریم ارباب رجوع مقید هستند.
این شهروند در ادامه می‌گوید: با توجه به فراهم نبودن امکان درمان در شهرستانی که زندگی می‌کنم، بیمارستان جرجانی گرگان را برای مراجعه انتخاب کردم که دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای است و برای درمانم مناسب است.
"سارا. م" که به‌همراه مادرش به این بیمارستان مراجعه کرده، در پاسخ به این سئوال که چرا بیمارستان تأمین‌اجتماعی را برای دریافت خدمات درمانی انتخاب کرده، می‌گوید: بیمارستان‌های خصوصی هزینه بسیار سنگینی از بیمار طلب می‌کنند که تأمین آن از عهده هرکسی برنمی‌آید، اما در این بیمارستان، همان امکانات و همان سطح از خدمات درمانی، به‌صورت رایگان در اختیار بیمه‌شدگان و بازنشستگان است.
"رضا. ن" کارگری است که برای جراحی فرزندش به بیمارستان حکیم جرجانی گرگان مراجعه کرده و در خصوص اینکه چرا بیمارستان تأمین‌اجتماعی را انتخاب کرده، می‌گوید: خدمات درمانی رایگانی که این بیمارستان ارائه می‌کند، بسیار مناسب و رضایت بخش است. پسرم نیازمند جراحی تومور مغزی بود، پزشکان متخصص و تیم جراحی این بیمارستان با مهارت تمام، جراحی را با موفقیت انجام دادند و رضایت کامل داشتیم.
"علی. ر" نیز که خود از پزشکان تأمین‌اجتماعی استان گلستان است و برای درمان بیماری ریوی پدرش به بیمارستان حکیم جرجانی گرگان مراجعه کرده، دلیل مراجعه به این بیمارستان را وجود تجهیزات و دستگاه‌های با بالاترین تکنولوژی روز عنوان می‌کند و می‌گوید: با توجه به اجرای برنامه کنترل کیفی دستگاه‌ها که به‌طور سالانه انجام می‌شود، تمامی لوازم و تجهیزات پزشکی این بیمارستان، دارای بهترین عملکرد است. همچنین اتاق عمل بیمارستان، مجهز به بهترین تجهیزات بوده و دستگاه‌های واحد تصویربرداری از جمله CT اسکن، دستگاه ماموگرافی و دستگاه پانورکس نیز از بهترین برند است.
توسعه خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی در گلستان ادامه دارد

دکتر رمضان زینلی مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی، ارائه خدمت باکیفیت و توسعه خدمات درمانی با محوریت عدالت و دسترسی آسان به خدمات است، می‌گوید: استان گلستان با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر، دارای ۲۸۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی، نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی و تبعی و همچنین ۱۲۰ هزار نفر مستمری‌بگیر است که از خدمات بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی بهره‌مند هستند.
به گفته او، در سال گذشته بالغ بر ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی استان در دو بخش درمان مستقیم و غیر‌مستقیم بهره برده‌اند که سهم بخش درمان مستقیم ارائه خدمات به قریب به ۳ میلیون نفر/بار و سهم درمان غیرمستقیم حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر/بار بوده است.
زینلی می‌افزاید: در بخش درمان مستقیم، از تعداد ۳ میلیون مراجعه، ۲۵ هزار نفر از خدمات بستری استفاده کرده‌اند و تعداد خدمات دارو و پاراکلینیکی ارائه‌شده به این بستری‌شدگان، ۱۸۰ هزار مورد خدمت بوده است. همچنین تعداد یک میلیون و ۵۲۰ هزار نفر به‌طور سرپایی ویزیت شده و تعداد یک میلیون و ۲۶۰ هزار مورد خدمات دارو و پاراکلینیکی دریافت کرده‌اند.
وی توسعه قابل توجه و عدالت‌محور مراکز، تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی را مهم‌ترین دستاورد یک‌ساله بخش درمان تأمین‌اجتماعی استان گلستان اعلام می‌کند و می‌گوید: مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان گلستان با دو بیمارستان مجهز و پیشرفته در شهر‌های گرگان و گنبدکاووس و ۹ مرکز درمان سرپایی در شهر‌های گرگان (۲ مرکز)، علی‌آباد کتول، کردکوی، بندرترکمن، آزادشهر، رامیان، کلاله و بندرگز سالانه بیش از ۳ میلیون خدمت درمانی رایگان به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی استان گلستان و استان‌های همجوار ارائه می‌کند. در حوزه درمان غیرمستقیم نیز با حدود ۱۵۰۰ مرکز، طرف‌قرارداد هستیم که این بخش نیز بیش از ۷ میلیون بار مراجعه را در سال پاسخگوست.
وی اضافه کرد: اخذ مجوز خرید ام. آر. آی برای بیمارستان‌های استان گلستان، اجرای هتلینگ ۵۰ تخت بستری بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) گنبدکاووس، ارتقای هتلینگ ۲۵ تخت بستری نوزادان این بیمارستان، راه‌اندازی درمانگاه شهدای کلاله، راه‌اندازی و افتتاح درمانگاه مدافعین سلامت شهرستان بندرگز، بهره‌برداری از ۵۰ تخت بستری و نوسازی و بهسازی واحد تغذیه در بیمارستان حکیم جرجانی گرگان، راه‌اندازی شیفت دوم درمانگاه شهرستان بندرترکمن، افزایش تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی استان و اخذ مجوز خرید ۴ تخت ICU پیشرفته و ساخت و بازسازی ۱۲ تخت ICU در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) گنبدکاووس از مهم‌ترین اقدامات توسعه‌ای بوده که طی سال گذشته توسط مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان انجام شده است.
خدمات و امکانات بیمارستان حکیم جرجانی گرگان

بیمارستان حکیم جرجانی گرگان که یکی از دو بیمارستان سازمان تأمین‌اجتماعی در استان گلستان است، براساس آخرین ارزیابی‌های صورت‌گرفته از سوی معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، بالاترین ضریب اشغال تخت (۸۵ درصد) را در بین بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی دارد، دکتر سید امیرحسین موسوی رئیس این بیمارستان در این زمینه می‌گوید: داشتن چنین ضریب اشغال تختی، بیانگر استفاده مناسب از همه ظرفیت‌های موجود و به‌کارگیری مناسب و استاندارد فضاست.
به گفته وی، متوسط اقامت هر بیمار در بیمارستان حکیم جرجانی گرگان، ۲.۸ روز است که از نظر شاخص‌های مدیریتی در سطح عالی است. وی می‌افزاید: این بیمارستان خدمات سرپایی را در تخصص‌های داخلی، قلب، جراحی عمومی، زنان، مامایی، ارتوپدی، نورولوژی، جراحی مغز و اعصاب، اورولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم، اطفال، پوست، بیهوشی و کلینیک دیابت به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند.
وی به خدمات بستری این بیمارستان در بخش‌های جراحی زنان و مردان شامل؛ جراحی عمومی، ENT، چشم پزشکی، ارتوپدی، اورولوژی، جراحی مغز و اعصاب، مامایی و زایشگاه، نوزادان و اطفال، بخش‌های ویژه شامل آی. سی. یو، سی. سی. یو، ان. آی. سی. یو، دیالیز و اورژانس اشاره می‌کند و می‌افزاید: بخش‌های تصویربرداری، سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی، ماموگرافی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، داروخانه، دندانپزشکی، اتاق عمل و زایشگاه نیز در این بیمارستان فعالیت دارند.
به گفته او، خدمات این مرکز مورد اطمینان بیماران و مراجعه‌کنندگان است و نه تنها مردم منطقه، بلکه بیمارانی از استان‌های مجاور مانند سمنان، مازندران، خراسان‌جنوبی و ... به فراخور تخصص‌های موردنیاز خود، به‌ویژه برای دریافت خدمات تخصصی ارتوپدی، جراحی اعصاب و اورولوژی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.
رئیس بیمارستان حکیم جرجانی گرگان گفت: بهره برداری از ۵۰ تخت بستری، بهره برداری از نوسازی واحد تغذیه و بهسازی واحد استریلیزاسیون مرکزی (CSR) طی سال گذشته، از جمله اقدامات توسعه‌ای در بیمارستان حکیم جرجانی گرگان بوده است.
به گفته موسوی، در این مرکز درمانی، حدود ۵۰۰ نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند که از این میزان، ۷۴ نفر را کادر پزشکی، ۲۰۹ نفر را کادر پرستاری، ۳۴ نفر را کادر پیراپزشکی و ۱۵۷ نفر را کادر پشتیبانی تشکیل می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: