April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۱۴۲
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
حضور بیش از ۹ هزار نفر در روز دوم‌جشنواره شاتوت و‌میانگین روزی ۷ هزار نفر در طول‌برگزاری جشنواره ثبت شد.

رکورد حضور گردشگران در سولقان شکسته شد

ابراهیم عسگری، دهیار روستای سولقان گفت: با توجه به اینکه میوه شاتوت ثبت ملی شده و یکی از برند‌های دهستان سولقان به شمار می‌رود؛ این جشنواره فرصتی است تا باغداران محصولات خود را به صورت مستقیم و با قیمت پایین‌تری نسبت به بازار به فروش برسانند.

او همچنین اظهار کرد: این جشنواره با محوریت میوه خوش طعم و پرطرفدار شاتوت در قالب بیش از ۵۰ غرفه (۳۵ غرفه ویژه زنان سرپریت خانوار و ۱۵ غرفه محصولات محلی) در فضایی به مساحت بیش از یک هزار مترمربع و با هدف رونق تولید و اشتغال، حمایت از مشاغل خانگی و تولیدات بومی همراه با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح و پخش کلیپ‌های معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل گردشگری منطقه برگزار شد.

وی افزود: این اقدام به همت دهیاری سولقان، با همکاری بخشداری کن، شهرداری مناطق ۵ و ۲۲ و ستاد گردشگری شهرداری تهرانبرگزار شد.

در ادامه محمد تاجیک، بخشدار کن نیز گفت: ۵۰ غرفه برای این نمایشگاه و جشنواره در نظر گرفته شده که از این تعداد ۳۵ غرفه را برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار اختصاص دادیم. روزانه حدود هفت هزار نفر از مردم تهران از این جشنواره بازدید کردند.

رکورد حضور کردشگران در سولقان شکسته شد

او همچنین در سخنانی با بیان اینکه این بخش از ۱۴ روستا تشیکل شده گفت: شغل اکثریت ساکنان این منطقه کشاورزی و باغداری است و در سال بین ۹۵۰ تا یک هزار و ۱۰۰ تن محصولات باغی اعم گیلاس، شاتوت و گردو تولید و در سطح شهر تهران و میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.

رکورد حضور کردشگران در سولقان شکسته شد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: