April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۳۰۶
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی نرم افزار امور حقوقی و قراردادی کسب‌وکار‌های نوپا و بی‌نیاز کردن شرکت‌ها از تشکیل واحد حقوقی شدند.

پاسخ به نیازهای حقوقی و قراردادی کسب‌وکار‌های نوپا با طراحی یک نرم افزار

به موجب آیین نامه تشخیص شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، شرکت‌های دانش بنیان، موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان (به ویژه در تولید نرم افزار‌های مربوط) تشکیل می‌شود.


طبق آیین نامه مصوب، شرکت‌های دانش بنیان، اهدافی نظیر، ترغیب هیئت علمی دانشگاه‌ها و واحد‌های پژوهشی برای فعالیت‌های بیشتر در رفع نیاز جامعه و امکان افزایش درآمد اعضای هیئت علمی، تجاری سازی یافته‌های پژوهشی، افزایش درآمد‌های اختصاصی دانشگاه‌ها و واحد‌های پژوهشی موضوع کلی فعالیت دانش بنیان را دنبال می‌کنند.

 

شرکت‌های دانش‌بنیان چه تفاوتی با سایر شرکت‌ها دارند؟

 

شرکت دانش بنیان یا همان شرکت‌های متمرکز بر دانش به آن دسته از شرکت‌هایی تلقی می‌شود که دارای ارزش‌هایی می‌باشد که بر اساس دانش و فناوری اطلاعات بنا شده است. در واقع می‌توان گفت که این دسته از شرکت‌ها موتور رشد و توسعه هر کشور در حال توسعه‌ای محسوب می‌شوند. این شرکت‌ها موجب رونق و شکوفایی هستند و قطعا باعث پیشرفت دانش کشور می‌شوند.


تاریخچه روی کار آمدن عبارت دانش بنیان در جهان چیست؟


تاریخچه روی کار آمدن این دسته از شرکت‌ها به سال ۱۹۷۹ میلادی بر می‌گردد. در این سال پژوهشگری به نام لیتل اولین تحقیقات خود را برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان آغاز کرد؛ و با به کار بردن عباراتی نظیر شرکت‌های فناوری محور توانست شرکتی جهت بررسی و توسعه اختراعات علمی، دانش و نوآوری‌ها تاسیس کند. لازم به ذکر می‌باشد که از آن زمان تا به اکنون عبارت‌هایی نظیر ” سازمان‌های دانش محور، شرکت‌های مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته، شرکت‌های دانش مبنا، کسب و کار دانش محور، شرکت‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین، سازمان‌های مبتنی بر نوآوری” رواج پیدا کرد که مصداقی از شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شوند. سهامداران این شرکت ها، اغلب متخصصان و افراد تحصیل کرده‌ای هستند که با فراگیری علوم و دانش و نوآوری‌ها موفق به ارائه یک خروجی غیر نقدی می‌شوند. این خروجی می‌تواند اموال معنوی همچون حق اختراع، طرح‌های صنعتی، دانش‌های فنی، نرم افزار‌ها و … باشد.

 

محمد خنیاگر، مدیر گروه حقوقی یک شرکت دانش بنیان گفت: شرکت ما در زمینه ارائه خدمات حقوقی به کسب‌وکارها، شرکت‌های تجاری، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کند و به طور کلی در زمینه حقوق کسب‌وکار خدمات رسانی می‌کند.

او اظهار کرد: وکیل سلام به دو روش عمل می‌کند. روش اول این است که اگر شرکت یا کسب‌وکاری (که عموما کسب‌وکار‌های نوپا هستند) نیازمند خدمات حقوقی باشد، نرم افزار ما این خدمات را ارائه می‌دهد و تنها حق‌الزحمه را دریافت می‌کند.

خنیاگر ادامه داد:، اما در روش دوم، نسبت به شرکت‌ها و کسب‌وکار‌هایی که کمی بزرگ‌تر بوده و به نقطه‌ای رسیده‌اند که نیازمند استخدام یک فرد حقوقی هستند، اما به هر دلیلی این امکان را ندارند؛ این سامانه با این کسب‌وکار‌ها وارد همکاری می‌شود و تمامی امور حقوقی آن‌ها را بر عهده می‌گیرد و به صورت دورکاری یا اعزام یکی از اعضا به آن شرکت، تمامی امور حقوقی را به صورت تخصصی و با در اختیار داشتن تمامی کارشناسان و وکلا، انجام می‌دهد.

او با اشاره به امور حقوقی که این نرم افزار ارائه می‌دهد، گفت: امور قراردادی، امور ثبتی، آنالیز حقوقی کسب‌وکار، نگارش نامه‌های اداری و پیگیری امور اداری از ادارات مربوطه، امور مربوط به ارسال شکایات و اظهارنامه‌ها، طرح دعاوی و اخذ پرونده‌ها توسط وکلای با تجربه و آموزش مسائل حقوقی توسط اساتید مجرب از جمله امکانات حقوقی این نرم افزار هستند.

مدیر گروه حقوقی این شرکت دانش بنیان بیان کرد: برطرف کردن امور حقوقی و قراردادی کسب‌وکار‌های نوپا و بی‌نیاز کردن شرکت‌ها از تشکیل واحد حقوقی از نیاز‌های جامعه هستند. نرم افزار طراحی شده این شرکت اولین و تنها موسسه حقوقی در ایران است که در حوزه‌های تخصصی املاک، اراضی و مستغلات و دعاوی مرتبط با آن، به ارائه خدمات حقوقی به صورت حضوری و آنلاین می‌پردازد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: