April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۳۱۷
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به حمایت یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری خبر داد و گفت: مردم پایتخت در مجموع سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به کمیته امداد در حمایت از مددجویان کمک کردند.

مردم تهران گل کاشتند/ حمایت بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی شهروندان پایتخت از مددجویان کمیته امداد

سیدابوالفضل پرپنچی در گفتگو با رادیو تبیین، برنامه اینجا ایران است، گفت: هم اکنون ۹۳ هزار و ۵۷۵ خانواده معیشت بگیر و موردی از خدمات این نهاد در استان تهران بهره مند می‌شوند.

وی افزود: از این تعداد ۵۵ هزار خانوار، زن سرپرست خانوار هستند؛ ۳۸ هزار و ۳۰۰ خانوار سالمند و ۲۲ هزار و ۱۰۰ خانوار نیز دارای سرپرست زندانی هستند.

پرپنچی با اشاره به پرداخت کمک هزینه جهیزیه به جامعه هدف تحت حمایت، بیان کرد: سال گذشته یکهزار و ۸۵۱ مورد جهیزیه و کمک هزینه جهیزیه ارائه شده و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۷۰۰ مورد کمک هزینه جهیزیه و جهیزیه ارائه شده است که مقرر شده تاپایان امسال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این خدمت بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در بخش اجاره و ودیعه مسکن با توجه به مشکلات گرانی مسکن در این استان پارسال، ۱۷ هزار و ۷۳۰ مورد کمک در قالب ودیعه و اجار مسکن پرداخت شده و این امر در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی همچنین به ارائه خدمت به بیماران خاص و صعب العلاج اشاره و اعلام کرد: این نهاد به واسطه اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی نیز به این گروه از جامعه هدف تحت حمایت خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه‌ای ارائه می‌کند.

پرپنچی با بیان اینکه طی سال گذشته ۳۷۴ خانواده از خدمات مشاوره حقوقی و قضایی برخوردار شده اند، افزود: نفقه و مهریه از جمله مواردی است که برای خدمات حقوقی و قضایی مطرح شده است.

وی با اعلام کمک‌های شهروندان استان تهران از طریق طرح‌های مختلف مشارکتی، بیان کرد: شهروندان استان تهران در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان از طریق کمیته امداد استان تهران و مراکز نیکوکاری همیار این نهاد به نیازمندان کمک کرده اند که از این مبلغ یکهزار و ۲۸۴ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری و برای مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان شناسایی شده توسط این مراکز هزینه شده است.

پرپنچی اظهار کرد: در بخش صدقات نقدی از طریق صندوق‌های صدقات در معابر، مراکز عمومی و منازل بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان توسط مردم تهران کمک شده است. همچنین ۸۶ میلیارد تومان در قالب زکات و ۲۷۶ میلیارد تومان نیز از طریق حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین به کودکان، دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمک شده است و مابقی کمک‌ها نیز مبتنی بر نیاز است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تأکید بر اینکه ریالی از کمک‌های مردم و خیران در جای دیگر و برای افراد دیگر هزینه نمی‌شود، گفت: همه کمک‌های جمع آوری شده در محل جمع آوری کمک‌ها و برای همان منطقه هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: هزینه‌های تشکیلاتی و پشتیبانی و نیروی انسانی این نهاد از محل اعتبارات دولتی و دفتر مرکزی هزینه و پرداخت می‌شود.

پرپنچی، خاطرنشان کرد: کمک‌های حامیان به ایتام و فرزندان محسنین نیز به صورت مستقیم به حساب آنان واریز می‌شود.

چتر حمایتی کمیته امداد برای ۱۳۵۸ دانشجو

مدیرکل کمیته امداد استان تهران یادآور شد: کمک‌های جمع آوری شده در سرفصل‌های مختلف خدمت رسانی از جمله هزینه ازدواج، اجاره و ودیعه مسکن، فرانشیز خدمات درمانی، ابن سبیل (درراه ماندگان)، پوشاک، کمک به خرید، احداث و تعمیر مسکن، هزینه‌های تحصیلی، آموزشی و ... هزینه می‌شود.

وی به فعالیت ۱۱ کانون فرهنگی تربیتی زیرمجموعه این نهاد در استان تهران اشاره کرد و افزود: ۹ هزار و ۳۵ نفر از مددجویان تحت حمایت در سراسر استان از برنامه‌های علمی، فرهنگی و هنری این کانون‌ها بهره مند می‌شوند.

پرپنچی ادامه داد: حدود ۲۶ هزار دانش آموز، یکهزار و ۳۵۸ دانشجو از خدمات امور فرهنگی و تحصیلی و مشاوره این نهاد در استان تهران بهره مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه پارسال یکهزار و ۸۸۸ مددجو از خدمات آموزشی از جمله مهارت‌های زندگی بهره‌مند شده اند، گفت: همچنین ۲۵ هزار و ۶۰۸ مددجو نیز از خدمات مشاوره فردی و گروهی در این مدت زمان بهره‌مند شده اند.

راه اندازی اشتغال برای ۱۶ هزار مددجو

وی به خدمات ارائه شده در حوزه اشتغال و خودکفایی اشاره و عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱، برای ۱۶ هزار و ۲۹۵ نفر از محل طرح‌های اشتغال فرصت شغلی ایجاد شده است.

همچنین ۱۵ هزار و ۱۵۱ نفر نیز از آموزش‌های کسب و کار در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی بهره‌مند شده اند.

پرپنچی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۳۱۷ طرح در این مدت زمان اجرایی شده است، افزود: برای اجرای این تعداد طرح بالغ بر یکهزار و ۱۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۶ نفر نیز از طریق طرح راهبری شغلی در این مدت زمان برای اشتغال زایی اقدام نموده اند، افزود: در مجموع سال گذشته، ۶۵۰ خانواده از طریق دریافت خدمات اشتغال، توانمند شده اند.

وی به فعالیت‌های صندوق امداد ولایت اشاره کرد و گفت: از طریق این صندوق وام مختلف این نهاد از جمله کارگشایی، اشتغال، ودیعه، خرید، احداث و تعمیر مسکن به جامعه هدف تحت حمایت پرداخت می‌شود.

پرپنچی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۲۱ هزار و ۷۰۲ مورد وام به مبلغ ۳۰۱ میلیار تومان از طریق صندوق امداد ولایت به جامعه هدف پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در پایان یادآور شد: در سال ۱۴۰۱، ۱۱۶۷ مورد خدمت عمرانی به مددجویان تحت حمایت ارائه شده است که از این تعداد خدمت ۹۳ مورد برای کمک به احداث و تکمیل مسکن مددجویان، ۵۵ مورد کمک به خرید مسکن مددجویی و ۱۰۱۹ مورد نیز برای تعمیرات مسکن مددجویی بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: