April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۴۰۶
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
0
سهم ارزش قراضه از کل مواد مستقیم مصرفی شرکت ملی صنایع مس ایران، از حدود 53 درصد در سال 1400 به حدود 15 درصد در سال 1401 رسیده است.

دستاورد شگفت‌انگیز شرکت ملی مس در کاهش هزینه مواد مصرفی

به گزارش نیسیکو، در سال ۱۴۰۱ که اغلب بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی ایران متاثر از تورم با چالش‌های بزرگی در زمینه هزینه‌های تامین مواد اولیه خود بودند، شرکت ملی صنایع مس ایران توانست با تنظیم سبد مواد مصرفی خود، نه تنها این چالش را کنترل کند بلکه به شکلی باورنکردنی هزینه تامین مواد مستقیم مصرفی خود را تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهد و آن را به کمتر از ۳۳ هزار و ۷۴ میلیارد ریال برساند که نتیجه این اقدام در رشد سودآوری این شرکت برای سهام‌داران خود به وضوح قابل مشاهده است.

راهکار اصلی شرکت ملی مس برای تحقق چنین دستاوردی، کاهش ۸۰ درصدی تناژ مصرف قراضه به عنوان ماده اولیه بود. در واقع این شرکت می‌توانست با مصرف میزان بیشتری از قراضه، رکوردی حتی فراتر از ۳۰۰ هزار تن را نیز به ثبت برساند، اما این مسئله با توجه به رشد قیمت قراضه مسی در بازار‌های جهانی و هزینه‌های بالای تامین قراضه باعث کاهش حاشیه سود شرکت می‌شد و در همین راستا شرکت ملی مس با هدف به حداکثر رساندن سود خود و جلب حداکثری رضایت سهام‌داران، میزان مصرف قراضه خود را بیش از ۹ هزار تن به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال کاهش داد.

این موضوع سبب شد تا سهم ارزش قراضه از کل مواد مستقیم مصرفی، از حدود ۵۳ درصد در سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۵ درصد در سال ۱۴۰۱ برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: