کد خبر: ۳۹۹۴۰۸
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
شرکت ملی صنایع مس ایران در سال 1401 موفق به انجام 200 هزار و 332 متر حفاری اکتشافی شد که این میزان، در مقایسه با رکورد قبلی که به سال 1400 تعلق داشت، حدود 54 درصد بیشتر بود.

دستاورد زرین صنعت مس

به گزارش نیسیکو، ایران یکی از کشور‌های ثروتمند جهان به لحاظ بهره‌مندی از منابع و ذخایر مس تلقی می‌شود. در این بین توسعه اکتشافات معدنی، مولفه ضروری و حلقه واسطه‌ای میان پتانسیل‌های بالقوه و رشد صنعتی کشور است. این موضوع سبب شده است تا توسعه اکتشافات به یکی از محور‌های اساسی سیاست‌گذاری‌های شرکت ملی صنایع مس ایران تبدیل شود؛ روندی که نتیجه آن، ارتقای جایگاه ایران در ماه‌های اخیر و تبدیل شدن به پنجمین کشور ثروتمند جهان به لحاظ بهره مندی از ذخایر جهانی مس است. شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۴۰۱، موفق به انجام ۲۰۰ هزار و ۳۳۲ متر حفاری اکتشافی شد که این میزان، در مقایسه با رکورد قبلی که به سال ۱۴۰۰ تعلق داشت، حدود ۵۴ درصد بیشتر بود.

با این حال، این دستاورد را تنها باید نقطه شروعی بر روند صعودی عملکرد شرکت ملی مس در حوزه اکتشافات در ماه‌های اخیر عنوان کرد؛ چراکه این شرکت برای سال ۱۴۰۲، انجام ۳۰۰ هزار متر حفاری اکتشافی و همچنین ارتقای جایگاه جهانی ایران در میان کشور‌های برخوردار از ذخایر معدنی مس را هدف‌گذاری کرده و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها را در این عرصه در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است در حالی مجموع هزینه کرد شرکت ملی مس در حوزه اکتشافات در سال ۱۴۰۱، به چهار هزار و ۶۶ میلیارد ریال رسید که این میزان، از مجموع هزینه‌های اکتشافی این شرکت در پنج سال قبلی بیشتر است. تداوم این روند و توسعه ذخایر معدنی شرکت ملی مس، به معنای تضمین تامین مواد اولیه و تولید پایدار صنعت مس کشور است تا این صنعت در آینده‌ای نزدیک، به طلایه‌دار و پیشران رشد اقتصادی و صادرات کشور تبدیل شود؛ به ویژه آن که صنعت مس با توجه به پیش‌بینی رشد قیمت این فلز در سال‌های آتی و گسترش روزافزون بازار‌های مصرف آن، در آینده‌ای نزدیک به یکی از سودآورترین صنایع جهان تبدیل خواهد شد که طبعا نقش‌آفرینی هرچه بیشتر در آن، فرصت‌های بی‌شماری را برای اقتصاد کشور پدید می‌آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: