May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۴۷۱
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
0

متاسفانه آمار طلاق نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورهای دنیا در حال افزایش است و این امر می تواند تاثیرات منفی زیادی را برای افرادی که درگیر این مسئله شده اند داشته باشد. از این رو مشاورین خانواده و وکلای فعال در حوزه طلاق و وکیل مهریه در اصفهان سعی دارند که در جلسات مشاوره به مراجعین خود در این زمینه کمک کنند تا راه حل منطقی و اصولی برای حل مسائل و مشکلاتی که در زندگی مشترکشان وجود دارد و منجر به اختلاف شده پیدا کنند و همواره بر این امر تاکید دارند که طلاق آخرین راه حل است. در این مقاله قصد داریم موضوع آیا گرفتن طلاق آخرین راه حل است؟ را مورد بررسی قرار دهیم و در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم با ما همراه باشید.

آیا گرفتن طلاق آخرین راه حل است؟

طلاق چیست و انواع آن کدام است؟

طلاق به معنای جدایی و پایان زندگی مشترک زوجین است. زمانی که زن و مرد در زندگی مشترکشان با اختلاف و مشکلاتی مواجه می شوند که هیچ راهکاری برای حل آن ها ندارند ممکن است برای پایان دادن به این مشکلات تصمیم به طلاق بگیرند. در واقع طلاق زمانی به زوجین پیشنهاد داده می شود که همه مسیرها و راهکارها را برای ادامه زندگی مشترکشان امتحان کرده باشند ولیکن نتوانسته اند به نتیجه برسند. لذا برای این دسته زوجین اگرچه طلاق آخرین راه حل است ولیکن توصیه می کنیم که حتما قبل از هرگونه اقدام و یا تصمیم قطعی در این زمینه از طریق مراجعه به مجله وکیل چی (vakilchi.com) با مشاورین حقوقی خانواده مشاوره داشته باشند.

طلاق به سه طریق ذیل در دادگاه مطرح و رسیدگی می شود:

  • طلاق از طرف مرد: قانون کشور به صورت تمام و کمال حق طلاق را به مرد داده است، به عبارتی دیگر مرد هر زمان که بخواهد بدون ذکر دلیل موجه و تنها با پرداخت حقوق مالی زن می تواند با مراجعه به دادگاه همسر خود را طلاق دهد.
  • طلاق از طرف زن: این نوع طلاق که به عنوان سخت ترین نوع طلاق شناخته می شود و دادخواست ارائه شده از سوی زن به دادگاه برای طلاق، تنها در شرایط و مواردی خاص و با ارائه دلایل و مدارک قابل اثبات پذیرفته می شود که توصیه می کنیم در این زمینه قبل از هر گونه اقدامی با وکیل طلاق مشورت کنید.
  • طلاق توافقی: زمانی که زوجین هر دو برای پایان دادن به زندگی مشترک با هم توافق دارند، در واقع هر دو به این نتیجه رسیده اند که اگرچه گرفتن طلاق آخرین راه حل است ولی آن ها تنها از این طریق می توانند به مشکلات خود پایان دهند برای طلاق توافقی اقدام می کنند.

 البته قابل ذکر است که زوجین در این زمینه باید قبل از هر گونه اقدامی در تمام مسائل مالی و غیر مالی از قبیل مهریه، نفقه، حضانت و غیره با هم به توافق رسیده باشند و توافقنامه خود را به صورت مکتوب به دادگاه ارائه دهند. دادگاه نیز به این توافقات میان زوجین اکتفا کرده و گواهی عدم سازش را برای آنان صادر می کند. مسئله مهریه در طلاق توافقی بسیار حائز اهمیت می باشد و ممکن است که مرد در ازای بذل مهریه، طلاق را بپذیرد از این رو توصیه می کنیم در زمان تصمیم گیری در این زمینه از بهترین وکیل مهریه در اصفهان کمک بگیرید.

طلاق چیست و انواع آن کدام است؟

در چه مواردی گرفتن طلاق آخرین راه حل است؟

همانگونه که ازدواج یکی از تصمیمات مهم زندگی هر فرد محسوب می شود تصمیم به طلاق نیز به همان اندازه و حتی خیلی هم بیشتر دارای اهمیت بوده و تردید در مورد قطعی نمودن این تصمیم امری کاملا طبیعی است. اما متاسفانه در مواردی که زوجین تمام تلاش خود را برای حفظ زندگی مشترک به کار برده اند ممکن است تردید به طلاق به یقین تبدیل شود. اگرچه با توجه به توصیه مشاورین خانواده و روانشناسان گرفتن طلاق آخرین راه حل است اما در نهایت تصمیم درستی خواهد بود.

برخی از مهم ترین مواردی که تردید برای طلاق از بین می رود به قرار ذیل است:

  • وقتی که فرزندان در خطر باشند: پدر و مادر به عنوان والدین موظف حفظ سلامت جسمانی و روانی فرزندان خود هستند و در صورتی که هرگونه خطری از جانب شریک زندگی، فرزند را تهدید کند و در رشد و تربیت کودک تاثیر منفی داشته باشد و اگر راه های زیادی را برای حل و برطرف نمودن این مشکل امتحان کرده ولی به نتیجه نرسیده باشد؛ در این صورت بدون هیچگونه تردیدی طلاق آخرین راه حل است و برای حفظ سلامت روان و رشد فرزند خویش بهتر است که برای طلاق اقدام کنند.
  • داشتن رابطه یک طرفه: رابطه یک طرفه در ازدواج که روانشناسان با نام طلاق عاطفی معرفی می کنند موجب فرسودگی روح و روان افراد می شود. اگر شما برای حفظ زندگی مشترک تلاش کرده اید ولیکن دیگری هیچ قدمی بر نمی دارد و مانند شما سعی در ایجاد رابطه دوطرفه و سالم ندارد طلاق می تواند به عنوان راه حل نهایی انتخاب درستی باشد.
  • سلامت جسمی و روحی شما در خطر است: متاسفانه آمار خشونت خانگی هر روزه در حال افزایش است. اگر همسرتان به شما آسیب جسمی و روحی وارد می کند؛ به عنوان مثال: دست به زن، خشونت کلامی، انتقاد غیر اصولی و غیره نمونه هایی از آمار خشونت خانگی هستند و همانگونه که آسیب جسمی خطر دارد به همان میزان آسیب روحی نیز می تواند موجب فرسوده و درمانده شدن روان شما شود. لذا اگر طرف مقابل حاضر نیست این واقعیت تلخ را بپذیرد و سعی در درمان و اصلاح رفتار خود داشته باشد اگرچه طلاق آخرین راه حل است ولیکن تصمیمی درست خواهد بود.

در چه موردی باید برای طلاق تردید داشته باشیم؟

  • وقتی از روی عصبانیت و هیجان تصمیم می گیرید: گرفتن هر گونه تصمیم از روی هیجان به طور قطع با پشیمانی همراه است. لذا تصمیم به طلاق رسمی باید از روی منطق باشد و هرگز از روی عصبانیت زندگی مشترک و آینده خود را به نابودی نکشانید.
  • وقتی صلاح فرزندان در میان است: با به دنیا آمدن فرزندان باید در تصمیم گیری های مهم حتما صلاح آن ها را مدنظر قرار دهید، اگر همسرتان برای فرزندتان پدر و یا مادر خوبی است به گونه ای که بدون او آسیب می بیند و همچنین در نظر گرفتن این موضوع که فرزندان به هر دوی شما نیاز دارند در این صورت بهتر است برای حل مشکلات خود بیشتر تلاش کنید و از مشاورین خانواده کمک بگیرید. اگرچه طلاق آخرین راه حل است ولیکن بهتر است که بیشتر صبوری کنید و مانع آسیب پذیری فرزندان خود از طلاق شوید.
  • وقتی همسرتان برای حفظ زندگی مشترک در تلاش است: وقتی طرف مقابل شما همچنان در حال تلاش برای حل مشکلات زندگی و برقراری آرامش است به این معنا است که برای شما ارزش قائل است لذا توصیه می کنیم به او فرصت بیشتری دهید و خود شما نیز در حل مشکلات به او کمک کنید.

در چه موردی باید برای طلاق تردید داشته باشیم؟

کلام آخر

طلاق یک تصمیم گیری مهم است که تاثیر زیادی در زندگی حال و آینده شما خواهد داشت؛ از این رو لازم است که در این مورد به درستی تصمیم بگیرید و برای این که اطمینان کسب کنید که طلاق آخرین راه حل است توصیه می کنیم با مراجعه به مجله وکیل چی، با وکلای باتجربه در این زمینه مشورت کنید. در صورت هرگونه انتقاد و پیشنهاد می توانید از طریق سایت وکیل چی با ما در ارتباط باشید. در پایان از شما عزیزان تقاضا داریم، نظر خود را درباره آیا گرفتن طلاق آخرین راه حل است؟ را در کامنت با ما در میان بگذارید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: